گروه ورزشی:‌ بازی های روز پنجشنبه لیگ برتر علاوه بر تداوم صدرنشینی برق‌شیراز که در پی غلبه آنها بر مقاومت سپاسی پدید آمد، اتفاق‌های مهم دیگری هم داشت.

مهمترین‌آنها، شکست فولاد در دربی اهواز بود که استقلال اهواز را از بحران نجات داد.

بازگشت استقلال اهواز

کسب 3 امتیاز دربی خوزستان برای دو تیم اهوازی حائز اهمیت فراوان بود. استقلال‌اهواز و فولاد، در دیدار قبلی‌شان مقابل حریفان شکست خورده  فولاد تیم برتر میدان بود و شاید اگر از نداشتن یک مهاجم گلزن رنج نمی‌برد حداقل با 2 یا 3 گل اختلاف،‌ استقلال‌اهواز را شکست می‌داد.  اولین گل را مصطفی بیژنی در دقیقه 4 برای استقلال‌اهواز به ثمر رساند تا یخ دربی زودتر از حد تصور بشکند. 

استقلال‌اهواز از دو موقعیت گل خود بهترین استفاده را کرد و در دقیقه 84 محسن رسولی بر روی یک فرار زیبا و استفاده از تاکتیک ضد حمله در حالتی تک به تک، گل دوم را برای تیم آبی‌پوش اهوازی به ثمر رساند.  استقلال‌اهواز که باخت سنگین برابر استقلال تهران تا حدود زیادی روحیه بازیکنان این تیم را متزلزل کرده بود با پیروزی در دربی خوزستان به وضعیت خود در جدول سروسامان بخشید   و فولاد با 8 امتیاز پایین‌تر از تیم همشهری ایستاد.  

مجید جلالی پس از این باخت گفت: «تاکنون در عمر 31 ساله‌ فوتبالی‌ام هیچ بازی به این شکل ندیدم، به نحوی که یک تیم با وجود برتری و خلق موقعیت‌های متعدد گلزنی، نتواند به پیروزی برسد.» جلالی مشکل تیمش را نبود یک مهاجم گلزن دانسته است.  سرمربی فولاد در ادامه صحبت‌هایش اعتقاد دارد استقلال‌اهواز با پیروزی در دربی از بحران خارج شد. اکبر میثاقیان، سرمربی استقلال‌اهواز هم اعتقاد داشت که  شناخت خوب از نقاط ضعف فولاد، موجب‌برتری تیم آبی‌پوش اهواز شده است. با توجه به نتایج ضعیف فولاد به نظر می‌رسد شرایط مجید جلالی در این تیم کمی پیچیده شده است.

تداوم صدرنشینی برق شاید کمتر کسی فکر می‌کرد

برق شیراز پس از انجام بازی‌های هفته نهم لیگ‌برتر، کماکان با قدرت صدر جدول را با 17 امتیاز به خود اختصاص دهد.  شاگردان محمد عباسی در دربی شیراز موفق به شکست  مقاومت سپاسی شدند. در این بازی فرید عابدی در دقیقه 66 بازی روی پاس عالی مهدی شیری، هفتمین گل خود را به ثبت رساند تا کماکان عنوان آقای گلی را در اختیار داشته باشد.  حدود 15 هزار هوادار فوتبالدوست شیرازی برای تماشای بازی دو تیم محبوب شهرشان به ورزشگاه حافظیه آمده بودند.

موضوعی که محمد عباسی آن را نقطه عطفی برای فوتبال شهر شیراز و استان فارس می‌داند.  سرمربی برق مدعی است: «حضور 15 هزار هوادار در دربی بی‌سابقه بوده است. این تعداد تماشاگر به دربی روح و احساس خاصی داده بودند.» غلام پیروانی نیز معتقد بود اگر داور پنالتی نیمه اول را که در آن صحنه، داریوش یزدانی توپ را با دست در محوطه جریمه برق کنترل کرد برای تیم مقاومت می‌گرفت نتیجه دربی شیراز کاملاً متفاوت می‌شد.  عباسی، سرمربی برق نیز در پایان دربی شیراز گفت: «تیم برق موقعیت‌های گل بیشتر و بهتری نسبت به حریف خلق کرد و استحقاق پیروزی مقابل مقاومت را داشت.»

دربی شیراز به دلیل حضور 15 هزار تماشاگر پرشور، مانند دربی‌های قبلی سرد و بی‌روح نبود. در 30 دقیقه ابتدایی بازی، تیم مقاومت تیم برتر میدان بود و در این دقایق چند موقعیت گل نیز بر روی دروازه برق داشت اما این فرصت‌ها تبدیل به گل نشد. تیم نارنجی‌پوش شیرازی در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بهتر از مقاومت کار کرد و در نیمه دوم به جهت کم شدن پرسینگ بازیکنان مقاومت، با طراحی مهدی شیری، تا حدودی برتر از همشهری‌اش بازی کرد و سرانجام توسط فرید عابدی به گل برتری رسید. در این بازی البته بازیکنان مقاومت دوبار توپ را توسط، رضا خالقی‌فر و امین متوسل‌زاده به دیرک دروازه حریف زدند و شهرام گودرزی نیز در حالتی تک به تک با بیرانوند، موقعیت صددرصد گل دیگری را برای صدرنشین از دست داد.

 شکست خانگی پگاه 

بازی خوبی که پگاه برابر پرسپولیس در هفته هشتم در ورزشگاه آزادی ارائه کرد نشان از تحول تاکتیکی و تیمی این تیم داشت اما شاگردان ذوالفقارنسب به‌دلیل برخی مشکلات درون تیمی به گفته ذوالفقارنسب نتوانستند صبا را با وجود از میزبانی شکست دهند.  سرمربی پگاه اعتقاد دارد که تیمش از مشکلات درون تیمی در بازی برابر صبا متضرر شد و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان را دلیل اصلی باخت به صبا عنوان کرد. تیم فوتبال پگاه در
 نیمه اول با گل آدریانو آلوز، با برتری یک بر صفر به رختکن رفت اما دو گل فریدون فضلی،‌ شکست خانگی را به پگاه تحمیل کرد.

 اخراج هاشمی‌نسب و عزیزی

پیکان در ادامه بازی‌های موفق چند هفته اخیرش، در مشهد و در دیداری دشوار مقابل پیام به یک تساوی خوب و یک امتیاز حساس خارج از خانه دست یافت.  در دقیقه 44   عسگری گل تیم پیکان را وارد دروازه تیم پیام کرد.  پس از گل، داور این بازی مهدی هاشمی‌نسب را از زمین اخراج کرد تا مقدمات اعتراض شدید خداداد عزیزی را فراهم سازد. خداداد در ادامه به دلیل اعتراض شدید به داور از زمین اخراج شد.

آرفی، مهاجم آلمانی پیام در دقیقه 70 گل تساوی را برای میزبان به ثمر رساند. ضمن آنکه یک بازیکن نیز از تیم پیکان اخراج شد تا دو تیم 10 نفره شوند. عزیزی  در پایان بازی گفت:‌ «حاضرم مادام‌العمر محروم شوم تا وضعیت داوری‌ها بهبود یابد. یک‌تنه مقابل داوری‌های ضعیف می‌ایستم. واقعاً تا چه زمانی باید صبر کنیم و بگوییم داوران ما بهترین هستند و اشتباه نمی‌کنند؟»

کد خبر 64822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز