همشهری آنلاین: علی کفاشیان دبیرکل کمیته ملی المپیک در سخنانی به عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور برای هزینه 120 میلیارد تومانی المپیک پاسخ داد.

کفاشیان دیروز (13مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: "با توجه به حجم و وسعت کار کمیته ملی المپیک، نه تنها بودجه فعلی بلکه بودجه 120 میلیارد تومانی هم برای ما کم است."

رییس دیوان محاسبات کشور چندی پیش از حسابرسی عملکرد المپیک 2008 پکن خبر داد و گفت: " حسابرسی عملکرد ناکامی های المپیک 2008 پکن انجام و نتایج آن به رییس جمهور، رییس مجلس و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام شده است. "

رحمانی فضلی گفته بود: "در این حسابرسی مشخص شده که چه اقداماتی در کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی با این هزینه هایی که در خدمت آنها بوده، انجام شده که چنین نتایجی به دست آمد. "

وی با بیان این که دوستان دیوان محاسبات، ظرف یک ماه، آنچه که در حوزه قانونی و اختیاری و محدوده فعالیت دیوان بود را مورد بررسی قرار دادند، تصریح کرد: " در این بررسی‌ها مشخص شد بیش از 120 میلیارد تومان در این چهار سال فقط خرج امور مربوط به المپیک برای آمادگی فدراسیون‌های مختلف شده است. "

دبیرکل کمیته ملی المپیک در این خصوص و با اشاره به این که آمار ما در خصوص تخصیص و تقسیم بودجه ها کاملا مشخص است، تصریح کرد:" این کمیته سالانه باید ورزش‌های قهرمانی، المپیکی و حتی پارالمپیکی را به لحاظ مالی تامین کند، اما سازمان تربیت بدنی تنها در ورزش عمومی و همگانی نیاز به سرمایه گذاری دارد. "

وی گفت: " بودجه کمیته ملی المپیک در مدت 4 سال 700 میلیارد ریال بوده که 590 میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است و ما نیز مبلغ را بین 44 فدراسیون برای اهداف مختلف تقسیم کردیم. "

وی تصریح کرد: "برای حضور قوی‌تر در رقابتهای پارالمپیک پکن 70 میلیارد ریال به ورزش جانبازان و معلولان دادیم."

کفاشیان ادامه داد: "برای رقابتهای آسیائی ماکائو و قبل از آن و همچنین رقابتهای آسیائی داخل سالن بالغ بر 200 میلیارد ریال هزینه کردیم که این دو، بخش کوچکی از کل 590 میلیارد ریال است که تنها برای 2 بخش هزینه شده است. "

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: " همچنین برای فدراسیون اسکی برای رقابتهای زمستانی و تابستانی آسیائی، فدراسیون ورزشهای ناشنوایان و حتی نابینایان که رقابتهای آسیائی و جهانی مخصوص به خود دارند، اعتبارات بسیار زیادی را تخصیص داده ایم. "

وی گفت: " برای توسعه برخی از رشته‌های ورزشی مانند تیر و کمان، گلف و پینگ پنگ اقدام به جذب مربی خارجی برای تیم های ملی با بودجه کمیته ملی المپیک کردیم که این خود نشان می دهد خرج کرد ما بیش از بودجه 4 سال بوده است ."

کفاشیان یادآور شد: "کمیته ملی المپیک برای 44 فدراسیون هزینه می‌کند که از این تعداد تنها 10 فدراسیون المپیکی هستند، ضمن آنکه یک سری بودجه های جاری نیز در اختیار نیروهای ستادی کمیته ملی المپیک است که با توجه به وسعت کار و حضور تمامی تیم های ملی در آنجا تنها 50 تا 60 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است."

به گفته کفاشیان، کمیته ملی المپیک نیز برای بانوان 45 میلیارد ریال هزینه کرده و در مجموع بالغ بر 1740میلیارد ریال برای تیم های المپیکی، پارالمپیکی، آسیائی، جهانی و غیره هزینه شده است.

کد خبر 64954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز