همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در دیدار سفیر سودان در تهران، روابط تهران و خارطوم را عمیق و اعتقادی دانست و بر تقویت همبستگی و مقاومت در برابر مانع تراشی قدرتهای فاسد دنیا، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد ظهر یکشنبه (14 مهر) پس از دریافت استوار نامه سلیمان عبدالتواب الزین، سفیر جدید سودان در تهران با تاکید بر اینکه ایران و سودان مسئولیت‌های بزرگی در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند ،گفت: باید به همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و کشاورزی شتاب داده شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شاهد هجوم گسترده سیاسی و فرهنگی هستند، تاکید کرد: از آنجایی که قدرت‌های فاسد نمی‌خواهند حتی یک کشور اسلامی پیشرفته و قدرتمند در دنیا وجود داشته باشد، به طور مدام مانع تراشی می‌کنند و البته راه حل ناکام گذاشتن قدرت‌های فاسد، گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها، همبستگی ملت‌ها و مقاومت است.

وی تصریح کرد: امروز قدرت‌های فاسد دنیا رو به افول هستند و ضروری است کشورها و ملتها در کنار هم ایستاده و مقاومت کنند تا باقیمانده سیطره استعماری و استکباری قدرت‌های زورگو نیز محو شود.

دکتر احمدی نژاد در ادامه اقدام اخیر دادگاه لاهه در خصوص رییس جمهور سودان را زشت و ناعادلانه توصیف کرد و گفت: این دادگاه با چنین اقدامی آبروی خود را برد، ارزش فعالیت های حقوقی شان نیز از بین رفت و معلوم شد که نه تنها در خدمت عدالت و حقوق ملت‌ها نیستند بلکه صرفاً ابزاری در دست قدرت‌های سلطه گر برای فشار به کشورها هستند.

سلیمان عبدالتواب الزین سفیر جدید سودان نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از اوضاع داخلی کشورش، زمینه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کشورش برای تحولاتی که در صحنه جمهوری اسلامی ایران جریان دارد، اهتمام ویژه‌ای قائل است، خاطر نشان کرد: سودان در عرصه بین‌المللی همواره از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف حمایت می‌کند.

کد خبر 64972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز