دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

علی شاکری : در پایان نخستین دوره مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا حمزه زرینی تنها بازیکن ایرانی بود که در مراسم اختتامیه دو بار برای رفتن به روی سکو فرا خوانده شد.

 او یک بار همراه با هم‌تیمی‌هایش جام قهرمانی را به آغوش کشید و بار دوم خود به تنهایی جام ویژه ارزشمندترین بازیکن جام گرفت. زرینی جام دوم را هم همانند جام اول مرهون هم‌تیمی‌هایش خواند و  در گفت و گو با همشهری عنوان داشت: «برای من و سایر بازیکنان تیم‌ملی والیبال ایران گرفتن کاپ و اصلاً قرارگرفتن در جمع بهترین‌ها مطرح نبود، بلکه همه ما هم‌قسم شده بودیم تا با کسب عنوانی شایسته به نیش و کنایه 2 سال ناکامی والیبال در عرصه‌های بین‌المللی خاتمه دهیم.»

  •  روزهای سختی را طی 2 سال گذشته به اتفاق هم‌تیمی‌هایت پشت‌سر گذاشتی؟

واقعاً‌ همین طور هست. از بس که از مردم حرف شنیدیم خسته شده بودیم. چاره‌ای هم نبود، تیم‌ملی به یکباره جوانگرایی کرد و ما هم به دلیل کم‌تجربگی در تورنمنت جام ملت‌های آسیا اندونزی و انتخابی المپیک ناکام شدیم و حتی من با خودم عهد کرده بودم که اگر این بار هم تیم نتیجه نگیرد من از تیم‌ملی بروم و این موضوع را به شخص داورزنی هم گفتم.

  • حالا از تصمیمی که گرفته بودی منصرف شدی؟

به عهدم وفا کردم و تلاش دارم تا با برطرف‌کردن نقاط ضعفم وظیفه ام را انجام دهم. تیم‌ملی والیبال ایران هم‌اکنون میانگین سنی مناسبی دارد. پیش‌بینی‌ام این است که والیبال ایران با این تیم یکی از 3 تیم برتر جام ملت‌های آسیا در سال 2009 در کویت خواهد بود و در بازی‌های آسیایی کوانگ‌جو نیز بخت مدال طلا را دارد.

  •  معدنی با گائیچ چه تفاوتی دارد؟

مسیر اصلی و فعلی والیبال ما را گائیچ طراحی کرده است ولی در دوران او ما عوض نشده بودیم و به همین دلیل هم نتایج خوبی نگرفتیم. معدنی با توجه به اختلاف سنی کم با بازیکنان ادامه دهنده همان سیستم قبلی بود و ضمن ارتباط نزدیک‌تر با بازیکنان، توانست آن سیستم را کاملاً در تیم‌ملی جا اندازد. یکی از دلائل قهرمانی تیم‌ملی در AVC کاپ درک متقابل کادرفنی با بازیکنان بود.

  • سیستم گائیچ چه بود؟

در این سیستم همه در خدمت تیم هستند و تیم متکی به فرد نیست. همه برای کامل‌کردن پازل موفقیت تلاش می‌کنند. در سیستم تازه والیبال ما، با دفاع، سرویس و توپگیری منطقه‌ای آشنا شدیم که کمک بزرگی به موفقیت اخیر ما کرد.

  • به نظر می‌رسد به موازات تغییرات در شیوه بازی تیم ایران نوع بازی شما هم در زدن سرویس، دفاع و حمله تغییر اساسی ایجاد شده است؟

قبول دارم که من نیز همانند سایر بازیکنان شیوه بازی‌ام تغییر پیدا کرد. من قبلاً سرویس‌های پرشی سنگین می‌زدم و حالا انواع زدن سرویس‌ها را یاد گرفتم. یادم می‌آید در بازی‌های انتخابی المپیک در بازی با ایتالیا سرویس سرکشی را روانه زمین حریف کردم اما همان سرویس را لیبروی ایتالیا چنان راحت دریافت کرد که احساس تحقیر به من دست داد. گائیچ به من گوشزد کرد که اگر همان سرویس را فنی و «چرخشی» می‌دادم نتیجه بهتری حاصل می‌شد که چنین کردم و توانستم 3 امتیاز با ارزش روی سرویس مستقیم از تیم مقتدر ایتالیا بگیرم. در دفاع و حمله هم پیشرفت خوبی داشتم اما هنوز از نظر دریافت دچار مشکل هستم.

  • شنیدیم که از تیم فنرباغچه ترکیه هم پیشنهاد بازی داشتی؟

بله، در سفر تدارکاتی تیم‌ملی به ترکیه سرپرست تیم‌ملی ترکیه که مسئولیت تیم فنرباغچه را داشت از من دعوت کرد تا برای یک سال لباس این تیم را بپوشم ولی ست‌کوویچ رأی من را  زد و از من خواست امسال را برای پتروشیمی در لیگ‌برتر بازی کنم.

کد خبر 65016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز