همشهری آنلاین: کاندیداهای وابسته به احزاب موتلف با رئیس جمهور برزیل در انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای شهر این کشور به پیروزی رسیدند.

به نوشته ال پاییس، در این انتخابات بیش از 5 هزار شهردار و 50 هزار عضو شورای شهر در برزیل برگزیده شدند.[برگزاری انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای شهر در برزیل]

کاندیداهای مخالف دولت برزیل به دلیل بالا بودن میزان محبوبیت ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور این کشور(حدود 80 درصد) به دلیل  ترس از دست دادن محبوبیت خویش در میان رای دهندگان از انتقاد علیه حزب حاکم کارگزان برزیل خودداری کرده بودند.

کاندیداهای احزابی که از سوی رئیس جمهوری حمایت می‌شوند توانستند در یک سوم از 30 شهر مهم برزیل به پیروزی برسند، گزارش‌ها حکایت از آن دارد که که احتمال می‌رود حزب نهضت دموکراتیک نیز در یک سوم از شهرهای برزیل پیروز شده باشد.

حزب سوسیال دمکراسی برزیل که ریاست آن را فرناندو هنریکه کاردوسو(1994- 2002) رئیس جمهور سابق برزیل به عهده دارد، نیز آرای مهمی در تعدادی از شهرهای بزرگ برزیل کسب کرده است.

با این حال به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای کاندیداها در انتخابات شهرداری‌های شهرهای سائوپائولو  و ریو دژانیرو و چندین شهر بزرگ دیگر برزیل، انتخابات شهردای‌ها در این شهرهای بزرگ به دور دوم کشیده شده است و در روز 26 اکتبر بار دیگر مردم در این شهرها برای انتخاب شهردار خویش پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

در دور اول انتخابات در سائوپائلو اما یک شگفتی رقم خورد و مارتا سوئپلیسی کاندیدای حزب کارگران برزیل با کسب 31 درصد  آرا پس از ژیلبرتو کاساب کاندیدای محافظه کاران با 34 درصد ارا در رده دوم قرار گرفت.

در اولین دور انتخابات شهرداری ریو دو ژانیرو نیز ادواردو پائس از حزب نهضت دموکراسی برزیل بدون حمایت مستقیم ایناسیو لولا دا سیلوا توانست 31 درصد آرا را از آن خودکند. پائس در دور دوم باید فرناندو گابیرا از حزب سبز رقابت کند. گابیرا در دور اول انتخابات 25 درصد آرا را کسب کرده بود.

کد خبر 65023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز