مجموع نظرات: ۳
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

با شنیدن کلمه زمستان یاد شب‌های طولانی، سرد و برفی زمستان می‌افتیم. شب‌هایی که با خزیدن زیر پتو یا لحاف و نوشیدن چای گرم همراه است. بسیاری از افراد بین خرید لحاف یا پتو در فصل زمستان سردرگم هستند. لحاف و پتو کالاهای خوابی هستند که کاربرد مشابهی دارند. هر دوی آن‌ها برای داشتن یک خواب راحت در شب‌های سرد زمستان استفاده می‌شوند.

image-20220119152650-1.jpeg

برای انتخاب یکی از این کالاها، باید بدانید فرق لحاف و پتو چیست؟ هرکدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

لحاف چیست؟ روانداز گرم و نرم شب‌های زمستان

لحاف‌ها در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، رنگ‌های مختلف در بازارها موجود هستند. لحاف‌های سنتی و مدرن جذابی را می‌توانید از فروشگاه کالای خواب صفاهوم تهیه کنید.

لحاف در واقع یک روانداز چند لایه است که اولین لایه آن ظاهری جذاب و چند تکه دارد. تکه‌های لایه بالایی می‌توانند یک رنگ یا متشکل از پارچه‌های مختلف باشند که در کنار هم یک طرح زیبا و منحصربه‌فرد را ایجاد کرده‌اند. در لایه میانی لحاف پشم شیشه، پنبه، پلی استر، پر یا هر نوع الیاف گرم دیگری قرار می‌گیرد. همه گرمای لحاف به‌خاطر وجود همین لایه دوم است. لایه آخر لحاف معمولا از یک پارچه نرم و یک‌دست تشکیل می‌شود.

فرق لحاف و پتو چیست؟

استفاده از لحاف برای کرسی؛ زنده کردن خاطرات کودکی

لحاف‌ها به‌خاطر کاربرد زیادی که دارند در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. این رواندازها از نظر طرح و اندازه به‌قدری متنوع‌اند که برای همه اعضای خانواده از نوزاد تا بزرگسال، قابل استفاده هستند. لحاف به‌خاطر لایه‌های متعددی که نسبت به پتو دارد برای روزهای سردتر سال مناسب‌تر است. با این تعاریف می‌توانیم لقب پرکاربردترین و زیباترین کالای خواب را به لحاف نسبت دهیم.

اما جذاب‌ترین کاربرد لحاف استفاده برای کرسی است. همه ما خاطرات شیرینی از دوران کودکی، خانه مادربزرگ، شب یلدا، جمع شدن دور کرسی و خوردن آجیل و شیرینی داریم. در حال حاضر هم بسیاری از افراد با استفاده از لحاف کرسی، تم سنتی شب یلدا را حفظ می‌کنند. علاوه‌بر این، لحاف‌های جذاب و زیبا یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تزیین اتاق عروس و اتاق خواب به شمار می‌روند.

پتو چیست؟ رواندازی که در همه خانه‌ها یافت می‌شود!

پتو نوعی پارچه تک‌لایه مستطیلی است که در همه فصل‌ها به‌خصوص پاییز و زمستان در هنگام استراحت یا خواب استفاده می‌شود. انواع پتوها از پتو مسافرتی ارزان گرفته تا نرم‌ترین و باکیفیت‌ترین پتوهای یک یا دو نفره در روزهای مختلف سال قابل استفاده هستند. در گذشته پتوها از پشم ساخته می‌شدند. چراکه پشم نسبت به سایر جنس‌ها گرم‌تر و ضخیم‌تر است و احساس دلپذیری به شما می‌بخشد. در حال حاضر از پشم گوسفند، کرک، پلی‌استر بافتنی، پارچه مصنوعی و پنبه برای تولید پتوها استفاده می‌شود.

هرچند پتوها ظاهری ساده با بافت و الگویی آسان دارند، بسیاری از تولیدکنندگان نیز از صنایع دستی و مواد متفاوتی مثل پوشش ابریشم استفاده می‌کنند تا ظاهری زیبا و جذاب به آن ببخشند. الیاف به‌کاررفته در این نوع از رواندازها خاصیت عایقی دارد و در روزها و شب‌های سرد زمستان، فرد را گرم نگه می‌دارد. چون فیبر موجود در آن به‌راحتی گرما را از بدن شخص می‌گیرد و به دام می‌اندازد. یک واقعیت شگفت‌انگیز در مورد پتوهای پشمی این است که آن‌ها در برابر آتش مقاوم هستند.

فرق لحاف و پتو چیست؟

فرق لحاف و پتو چیست؟ رقابتی سخت و نفس‌گیر!

هنگامی که در فصل سرد سال به یک روانداز برای گرم شدن نیاز دارید، انتخاب لحاف یا پتو تفاوت چندانی برایتان ندارد. همین که شما احساس گرما کنید، کافی است. اما وقتی قصد خرید یک روانداز جدید را دارید، قطعا باید با شناخت بیشتری اقدام کنید. تفاوت‌هایی بین پتو و لحاف وجود دارد که انتخاب بین این دو را برایتان راحت‌تر می‌کند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لحاف یک روانداز چندلایه است درحالی‌که پتو فقط از یک لایه پارچه تشکیل می‌شود.
  • لحاف‌ها با استفاده از چند تکه پارچه دوخته می‌شوند، اما پتوها بافت مخصوص به خود را دارند.
  • لایه بالا و پایین لحاف متفاوت است، درحالی‌که پشت و روی پتو معمولا بافت یکسانی دارد.
  • وزن و ضخامت لحاف نسبت به پتو بیشتر است.
  • لحاف و پتو از نظر ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند. لحاف مربع‌شکل و پتو مستطیلی است.
  • بسیاری از پتوها خاصیت عایقی دارند و در برابر آتش مقاوم هستند. درصورتی‌که لحاف‌ها چنین خاصیتی ندارند.
  • پتو نسبت به لحاف از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار است.
  • پتوها قیمت پایین‌تری نسبت به لحاف دارند.

خرید انواع لحاف و پتو با طرح‌هایی زیبا و جذاب از فروشگاه اینترنتی صفاهوم

در این مقاله به بررسی کامل پتو و لحاف و کاربردهای هرکدام از آن‌ها پرداختیم. در نهایت به سوال فرق لحاف و پتو چیست پاسخ دادیم تا انتخاب راحت‌تری هنگام خرید کالای خواب داشته باشید. پتو و لحاف هر دو رواندازهایی هستند که برای مواقع خواب و استراحت کاربرد دارند. البته از پتوهای نازک‌تر برای فصل تابستان هم استفاده می‌شود. درصورتی‌که لحاف فقط مختص روزها و شب‌های سرد زمستانی است.

فروشگاه اینترنتی صفاهوم انواع مدل‌های پتو و لحاف را برای انواع سلیقه‌ها با قیمت‌های متنوع عرضه می‌کند. در این فروشگاه کالاهای خواب متنوعی با مرغوب‌ترین جنس‌ها وجود دارد که با مراجعه به سایت می‌توانید نسبت به مشاهده و خرید به‌صورت غیرحضوری اقدام کند. صفاهوم به‌منظور رفاه حال شما مشتریان عزیز، سفارش‌های بالای ۳۰۰ هزار تومان را رایگان به دستتان می‌رساند.

برای مشاهده انواع کالاهای خواب صفاهوم به سایت safahome.com مراجعه کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۳۱۳۲۲۲۳۳۳۴ تماس بگیرید.

کد خبر 651298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha