رئیس مجلس عراق هدف اصلی از سفر 2 روزه خود به ایران را دریافت نظر مقام‌های ایرانی در مورد توافقنامه امنیتی عراق و‌ آمریکا اعلام کرد.

محمود المشهدانی پس از آنکه با یک روز تأخیر وارد فرودگاه مهر‌آباد شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران که ایرنا از آن خبر داد، گفت:‌ طرح مذکور درصورت تصویب هیأت وزیران و سپس تصویب در پارلمان، به شورای ریاست‌جمهوری ارجاع می‌شود و در نهایت چنانچه مورد تصویب این شورا نیز قرار گیرد، معتبر خواهد بود، اما چنانچه این طرح در هر یک از مراحل یادشده با مخالفت مواجه شود، به نقطه صفر بازمی‌گردد.

همچنین به گزارش ایسنا، المشهدانی با اشاره به روند پیگیری بحث موافقتنامه امنیتی عراق و آمریکا افزود: مجلس نمایندگان عراق باید نظر کشورهای همسایه را درباره این موضوع اخذ کند، چراکه توافقنامه مذکور درصورت تصویب نهایی، تأثیر منطقه‌ای خواهد داشت.

رئیس مجلس عراق تأکید کرد در طول این سفر، علاوه بر دیدار با رئیس مجلس ، با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مورد توافقنامه امنیتی و دیگر موضوع‌های دوجانبه به رایزنی خواهد پرداخت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس هم روز گذشته در دیدار همتای عراقی خود گفت: سیاست اصولی ایران حمایت از تثبیت صلح و آرامش و توسعه و پیشرفت اقتصادی عراق است و در این چارچوب، تهران برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.

المشهدانی روز گذشته با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر با هواپیمای اختصاصی ایران

سفر  المشهدانی قرار بود روز دوشنبه آغاز شود که به‌دلیل ناهماهنگی در بخش پروازی، هواپیمای حامل وی پیش از آنکه در تهران به زمین بنشیند، تغییر مسیر داد و به عراق بازگشت.

واحد مرکزی خبر روز گذشته گزارش داد که رئیس مجلس عراق پس از بروز این ناهماهنگی، بامداد دیروز با یک فروند هواپیمای اختصاصی ایران عازم تهران شد.

کد خبر 65224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز