همشهری آنلاین: محمود مشهدانی رئیس مجلس ملی عراق روز چهارشنبه (17 مهر) با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار تفاهم نخبگان عراقی و وحدت کلیه‌ مذاهب و اقوام را راه عبور از مشکلات فعلی این کشور عنوان کرد و گفت: اشغالگران از اختلاف موجود در عراق به نفع خود استفاده می‌کنند و رمز اصلی موفقیت مردم عراق در غلبه بر توطئه‌های دشمنان حفظ وحدت و همبستگی ملی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت سپردن امور به عراقی‌ها و خاتمه حضور نیروهای خارجی در این کشور، تاکید کرد: این مساله همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده که عراق آینده متعلق به همه‌ی عراقی‌ها است و باید توسط آنها اداره شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به خطرات و توطئه‌های دشمنان در جهت ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در عراق، لزوم هوشیاری و درایت رهبران و علمای شیعه سنی برای خنثی‌سازی این نقشه‌ شوم را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: این کشور با مشارکت جناح‌های مختلف سیاسی از این دوران عبور کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تبلیغات منفی علیه حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق را در جهت تامین منافع اشغالگران عنوان کرد و گفت: ایران در جهت کاستن از مشکلات مردم مسلمان این کشور که سال‌ها درد رنج را تحمل کرده‌اند از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

محمود مشهدانی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با تشریح اوضاع جدید سیاسی در این کشور، گفت: بازسازی کشور و تقویت نهادها و زیرساخت‌ها در اولویت اقدامات قرار گرفته و تلاش می‌شود وضعیت امنیتی کشور بهبود یابد.

وی اتحاد سیاسی در عراق را بر محور اسلام قابل تحقق عنوان کرد و افزود: در عراق امروز شکوفایی و انرژی زیادی دیده می‌شود و با تقویت روحیه و اتحاد می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

کد خبر 65280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز