به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، علی امام گفت: در بحث قطار ملی تستها در حال انجام است و اگر مشکلی پیش نیاید تا انتهای امسال مجوز حرکت قطار درشبکه مترو اخذ میشود. تستها برای اولین بار است که انجام میشود و ممکن است مشکلات پیش بینی نشدهای به وجود بیاید و زمانبندی را دچار تغییر کند. ۸۵ درصد از قطار ملی توسط سازندگان داخلی انجام میشود و قرارداد ۱۱۳ واگن را با واگن سازی تهران بسته ایم و به دنبال تامین منابع هستیم تا تولید انبوه انجام شود.
استانداری تهران حدود دو هفته قبل طرحی در بحث تغییر کاربریهای ۲۵ هکتار زمین در مجاورت پایانه پرند و ایستگاه متروی پرند مصوب کرد و در حال حاضر توافق نامهای بین استانداری، شرکت عمران شهر جدید پرند و متروی تهران آماده شده که در حال نهایی شدن است و مبنا بر تامین بودجه واگذاری این زمینها شده است تا پیمانکار مراحل دیگر ساخت را ادامه دهد. منابع ۷۵۰ میلیاردی که از این روش اگر به موقع برسد تا یکسال آینده شاهد افتتاح این ایستگاه خواهیم بود.
به گفته علی امام تا پایان ایستگاه یوستان گفتگو و ۱۷ شهریور در خط ۷ به بهره برداری خواهد رسید و سه ورودی جدید در ایستگاههای مولوی، بریانک و مدافعان سلامت هم در همین خط به بهره برداری خواهند رسید و در تلاشیم اولین پایانه زیر زمینی که پایانه اکباتان در خط ۴ است را در اسفند ماه به بهره برداری برسانیم.
۱۹ فروردین ماه امسال از قطار ملی رونمایی شد و در این مراسم شهردار سابق تهران درباره قطار ملی گفت: اشتغال برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم و همچنین کاهش بیش از ۲۰ درصد قیمت ناوگان مترو از دستاوردهای مهم پروژه تولید قطار ملی و انبوهسازی آن خواهد بود. اگر قراردادهای لازم با شرکتهای تولیدکننده واگنها منعقد شود، توانایی تولید ۴۰۰ واگن در سال را داریم، همچنین در سال ۱۴۰۰ میتوانیم ساخت ۱۰۵ واگن را به سرانجام برسانیم.
نظر شما