روح‌الله رستمی بعد از کسب ۳مدال باارزش پاراوزنه‌برداری در سال۲۰۲۱ نامزد عنوان بهترین ورزشکار سال آسیا شده است.

روح‌الله رستمی

همشهری‌آنلاین - محسن محمود صفری

روح‌الله رستمی، وزنه‌بردار طلایی مسابقات پارالمپیک توکیو ۲ماه بعد از آن رقابت‌ها در مسابقات جهانی گرجستان به مدال نقره رسید و با احتساب مدال طلای جام‌جهانی تایلند، در یک سال ۳مدال ارزشمند کسب کرد تا نامزد عنوان بهترین ورزشکار سال۲۰۲۱ آسیا شود.

رستمی در گفت‌وگو با همشهری ورزشی از اتفاقات سالی که گذشت و البته بی‌مهری‌هایی که توسط برخی مسئولین با او شده است صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

*نامزد بهترین ورزشکار سال۲۰۲۱ شدی. از سالی که گذشت برایمان بگو.

خیلی خوشحالم که توانستم در بین ورزشکاران برتر سال۲۰۲۱ قرار بگیرم. سال خوبی برایم بود. در مسابقات جام‌جهانی تایلند توانستم مدال طلا کسب کنم و پس از آن در المپیک توکیو مدال طلا را تکرار کردم. ۲ماه بعد از المپیک به مسابقات جهانی گرجستان اعزام شدم که در آنجا به مدال نقره رسیدم. در کل سال پرباری برایم بود. امیدوارم بتوانم درنهایت به‌عنوان مرد سال آسیا انتخاب شوم.

*گویا مصدومیتی که داشتی مانع کسب مدال طلا در جهانی گرجستان شد. حالا شرایط بهتر شده است؟

بله این مصدومیت از قبل بازی‌های المپیک با من است. حتی پی‌ارسی هم به پشت بازوی سمت چپم تزریق کردم ولی در این مدت آنقدر فشار را روی دست راستم انداختم که از ناحیه دست راست هم دچار مصدومیت شدم. هم‌اکنون درمان را زیرنظر پزشک معالجم دنبال می‌کنم و امیدوارم که شرایط بهتر شود.

*شایعه شده با این مصدومیت احتمال دارد از ورزش قهرمانی خداحافظی کنید. درست است؟

پزشکم که خیلی امیدوار است بهبود پیدا کنم و خودم هم فکر می‌کنم زمان مشخص می‌کند در آینده چه پیش خواهد آمد. فعلا برای خداحافظی زود است ولی مصدومیت را باید مداوا کنم.

*حسین توکلی مربی تیم ملی در مقطعی از تیم وزنه‌برداری جدا شد و مجددا برگشت. نظرت درخصوص بازگشت مجدد او چیست؟

من موافق رفتن حسین توکلی نبودم ولی این تصمیم گرفته شد. ایشان از لحاظ علمی سطح خوبی دارند و جزو مربیان به‌روز دنیا هستند. اینکه گفته می‌شود تجربه کمی در وزنه‌برداری ما دارند درست نیست. خب بالاخره تجربه باید از یک جایی به‌دست بیاید، باید فرصت داد وگرنه اگر همیشه به یک نفر فرصت دهند که افراد دیگر صاحب تجربه نمی‌شوند. حسین توکلی در فرصت کمی که داشت توانست تیم را در مسابقات جهانی گرجستان به‌عنوان قهرمانی برساند که این افتخار بزرگی است.

*بعد از المپیک همیشه وعده‌های زیادی به ورزشکاران داده می‌شود. درخصوص شما این وعده وعیدها عملی شد؟

از طرف استانداری، تربیت‌بدنی استان تهران  و برخی از نهادها بسیار مورد بی‌مهری قرار گرفتم و حتی یک تجلیل ساده هم از من نشد! در سطح بالاتر هم وعده داده بودند که حقوق صندوق حمایت از قهرمانان پارالمپیک با المپیکی‌ها همسان‌سازی شود که این اتفاق هم نیفتاد. با اینکه بارها گفته‌اند ورزشکاران نباید دغدغه مالی داشته باشند، هنوز هم مثل قبل دغدغه مسکن، اشتغال و مسائل مالی را داریم.

کد خبر 654691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha