میخائیل کورکوریچ، کارآفرین سریالی که توسط تیم روابط عمومی‌اش به عنوان «ایلان ماسک روسیه» توصیف می‌شود، می‌گوید، دستینوس (Destinus) شرکت جدیدش در حال ساخت یک پهپاد باری فراقاره‌ای با انرژی هیدروژنی، بدون آلایندگی است که قادر خواهد بود به سرعت‌های مافوق صوت ۱۵ ماخ دست پیدا کند.

هایپرسونیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، به گفته دستینوس، «هواپیمای مافوق صوت» (Hyperplane) پیشرفت‌های تکنولوژیکی یک هواپیمای فضایی را با فیزیک ساده یک گلایدر ترکیب می‌کند تا وسیله نقلیه‌ای را ایجاد کند که نیازهای یک دنیای بیش از حد متصل را برآورده کند و محموله‌هایی بین اروپا و استرالیا را با استفاده از سوخت هیدروژن مایع تمیز تنها در چند ساعت حمل کند.

Hyperplane که یک ماشین کاملا خودمختار است، از باندهای معمولی فرودگاه بلند می‌شود و قبل از شتاب به سرعت مافوق صوت به آرامی به سمت ساحل پرواز می‌کند. کورکوریچ در مصاحبه با DroneTalks توضیح داد که این کار با استفاده از موتور موشکی توربوی مرحله اول که می‌توانم بگویم یک فناوری شناخته شده است، انجام می‌شود.

ایلان ماسک روسیه، پهپاد هایپرسونیک می‌سازد

سپس مرحله دوم شروع می‌شود. موتور موشکی مشتعل می‌شود تا به سرعت‌های مافوق صوت بین ۱۳ تا ۱۵ ماخ در ارتفاعات مزوسفر بیش از ۵۰ کیلومتر که مقاومت هوا به شدت کاهش می‌یابد، برسد.

کورکوریچ گفت: «منطق ساده‌ای است. اگر می‌خواهید چیزی را از یک نقطه روی زمین به مکان دیگری روی زمین منتقل کنید، باید انرژی را در چندین جهت صرف کنید. یکی، تا زمانی که هواپیما را در هوا نگه دارید، باید بر گرانش غلبه کنید. بنابراین، مدت طولانی‌تر به معنای تلفات گرانشی بیشتر است. دوم در برابر اصطکاک هوا،و سوم برای حداکثر سرعت انرژی جنبشی شما.

ایلان ماسک روسیه، پهپاد هایپرسونیک می‌سازد

بله، ما باید وسیله نقلیه خود را با موتور موشکی به سرعت بسیار بالا برسانیم. بنابراین باید انرژی بیشتری را برای شتاب صرف کنیم. اما از آنجا که ما ۱۰ برابر سریع‌تر پرواز می‌کنیم و به دلیل اینکه در ارتفاعات بسیار بالا هستیم، در جایی که هوا بیش از ۱۰ برابر کمتر از ارتفاع ۱۰ کیلومتر است، تلفات گرانشی و تلفات آیرودینامیکی ما بسیار کم خواهد بود. در واقع ما می‌توانیم محموله‌ها را از اینجا به قاره دیگری منتقل کنیم. ارزان‌تر از هواپیماهای معمولی است. عجیب به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست؛ فقط انرژی کمتری برای این کار خرج می‌کنیم.»

کد خبر 656425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha