گروه حوادث - مهدی آیینی: مرد شیادی که ادعا می‌کرد دوستان بانفوذی در سازمان‌های مختلف دارد، با طعمه‌هایش طرح دوستی می‌ریخت

 و به بهانه تهیه کارت معافیت از خدمت سربازی یا تهیه وام‌های کم بهره، از آنها کلاهبرداری می‌کرد. راز کلاهبرداری‌های این مرد زمانی فاش شد که مرد میانسالی به دادسرای ناحیه 9 تهران رفت و مدعی شد فردی به بهانه تهیه وام از وی کلاهبرداری کرده است.

این مرد به قاضی شهبازی- دادیار شعبه دوم دادسرا- گفت: چند ماه قبل مرد میانسالی به نام محمود به کارگاه تولیدی‌ام آمد و گفت نماینده کمیته امداد است و می‌خواهد برای چند نفر از افراد بی‌سرپرست کار پیدا کند.

او چند بار دیگر هم به کارگاهم آمد و در این مدت توانست با حرف‌ها و وعده‌هایش اعتماد مرا جلب کند.

یک روز وقتی محمود به محل کارم آمده بود، مدعی شد می‌تواند برایم وام کم بهره بگیرد تا من بتوانم کارگاهم را توسعه دهم و برای چند نفر فرصت شغلی ایجاد کنم.

از آنجا که این مرد همیشه بی‌سیم همراهش بود و ادعا می‌کرد با اشخاص بانفوذ در ارتباط است فریب وعده‌هایش را خوردم، به همین خاطر وقتی از من خواست برای دریافت وام مبلغی در اختیارش قرار دهم، در چند نوبت 33‌میلیون تومان به او پرداخت کردم اما وی بعد از دریافت این مبلغ ناگهان ناپدید شد و آنجا بود که فهمیدم فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌ام.

دادیار شهبازی پس از شنیدن اظهارات مرد مالباخته به پلیس ماموریت داد مرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

با آغاز تحقیقات پلیسی، ماموران به چهره نگاری از متهم فراری پرداختند و تصویر چهره‌نگاری شده او در اختیار تمامی واحد‌های گشتی پلیس قرار گرفت.

در آرزوی کارت معافیت

در حالی که ردزنی‌ها برای شناسایی مخفیگاه متهم ادامه داشت، 2 پسر جوان به اداره پلیس رفتند و مدعی شدند مردی به بهانه تهیه کارت معافیت از خدمت از آنها کلاهبرداری کرده است.

آنها گفتند: این مرد با ادعای اینکه با مسئولان رده بالای کشور در ارتباط است به آنها وعده  تهیه کارت معافیت از خدمت را داده اما بعد از دریافت 11 میلیون تومان از آنها متواری شده است. 

وقتی ماموران متوجه شدند مشخصات مردی که از این 2 جوان کلاهبرداری کرده با مشخصات محمود- متهم فراری- مطابقت دارد، در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاه‌اش دستگیر کردند.

هنگامی که محمود، مقابل قاضی شهبازی قرار گرفت به کلاهبرداری میلیونی به بهانه تهیه کارت پایان خدمت و وام با بهره کم اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر وسوسه رسیدن به ثروت بادآورده مرتکب این کلاهبرداری‌ها شده است.

دادیار پرونده بعد از شنیدن اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر کرد و پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 65718

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز