بازارچه فرهنگ‌سرای معرفت یکی از قدیمی‌ترین مراکز تجاری غرب تهران که در سال ۱۳۸۵مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این روزها میزبان علاقه مندان به وسایل هنری و صنایع دستی است.

بازارچه فرهنگسرای معرفت

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: از دهه‌ هفتاد که مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شکل گرفتند و رسمیت پیدا کردند، مردم به شکل ملموس و با سهولت به مراکز عرضه‌کننده‌ فرهنگ و هنر راه یافتن ضرورت وجود بازارچه‌ها نیز حس شد. این بازارچه‌ها با محتوایی فرهنگی و هنری ابتدا روزانه یا هفتگی با حضور کارآفرینان و هنرمندانی که به دنبال محلی برای عرضه‌ آثار و تولیدات‌شان بودند در محوطه یا در فضایی در جوار ‌برخی مراکز سازمان شکل گرفتند.

تفاوت عمده‌ این بازارچه‌ها با سایر بازارچه‌های محلی ذات فرهنگی هنری آن‌هاست و هنرمندان و کارآفرینان زیادی درآن فعال هستند.

بازارچه دائمی فرهنگسرای معرفت

بازارچه دائمی فرهنگسرای معرفت با تعداد ۲۴ غرفه در ضلع جنوبی و شرقی فرهنگ‌سرا واقع شده و به صورت دائمی از ساعت ۸ تا ۲۱  فعال است. بازسازی آن از سال ۱۳۹۹ شروع شده و مرداد ۱۴۰۰ به پایان رسیده است.

این بازارچه با تمرکز بیشتر بر زمینه خوداشتغالی و کارآفرینی بازسازی شده است و در ۲۴ مغازه بازارچه فرهنگسرای معرفت، محصولات فرهنگی هنری اعم از صنایع دستی، هنرهای‌ سنتی، کتاب و نوشت‌افزار، پوشاک و وسایل موردنیاز کودکان، سوغات شهرهای ایران، منسوجات، کیک و شیرینی خانگی و وسایل تزئینی و زینتی و... ارائه می شود. همچنین خدماتی چون تعمیرات کیف و کفش، خیاطی، گل و گلکاری، تعمیرات موبایل، ساخت و تعمیر زیورآلات و ... نیز در اینجا فعال هستند.

 در امتداد بازارچه‌ دائمی فرهنگسرای معرفت، بازارچه‌ سرای محله‌ شهران جنوبی قرار دارد که باعث تعامل بیشتر این دو مرکز و رونق بیشتر هر دو بازارچه شده است.

کد خبر 659260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha