روابط روسیه و اوکراین در چند هفته گذشته پرتنش شده و تنش‌ها در دو سه روز گذشته به نقطه بحرانی رسیده است. با ورود آمریکا و ناتو به این تنش‌ها و حمایت بلوک غرب از اوکراین، بیم شروع جنگ جهانی سوم در سومین دهه قرن ۲۱ می‌رود. جنگی که اگر سر بگیرد، تبعاتی برای ایران هم خواهد داشت؛ هم اقتصادی و هم سیاسی. اما مردم تهران دراین‌باره چه فکر می‌کنند؟

گزارش: الهه کفایتی، بهاره خسروی

تصویر: حوریه حسینی

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 659384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    27 1
    جنگ یعنی ویرانی، مرگ، قحطی، نفرت، جنایت، افسردگی، بدبختی با عوارضی پنجاه ساله و بدبختی چند نسل جنگ را ساده توصیف نکنید این ترس نیست این تعقل است کسی که جنگ طلبی می کند به آخر خط رسیده می خواهد بکشد و کشته شود کاملا آگاهانه و کاملا ایمانی نه ترسی دارد و نه دلبستگی به زندگی اما نکته ظریف کسانی هستند که جنگ را بوجود آورده همه را تشویق به جنگ می کنند اما هرگز در خط مقدم مبارزه قرار نمی گیرند و فقط برای استحکام موقعیت خود دیگران را به باد فنا می دهند و اگر گفتند چرا در مبارزه ایی که می گفتی شرکت نمی کنی بهانه های عقل پسند و مکارانه می آورند تا همه مجاب شوند!
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    27 0
    دهه شصتی ها و بزرگ ترها می دانند جنگ واقعی یعنی چه! ... باید واقع بین بوده که این یک بازی کودکانه نیست و اگر دنیا درگیر جنگ بزرگ دیگری شود کشورهای زیادی را درگیر می کند و ایران هم بدون آسیب نخواهد بود و بحث دیپلماسی میانجگری برای همین اهمیت خاصی دارد!