علیرضا بذرافشان، کارگردان با تاکید بر چالش‌های سریال‌سازی در تلویزیون، به وضعیت فعلی سریال «خودخواسته» اشاره کرد.

سریال خودخواسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صبا، سریال تلویزیونی «خودخواسته» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی سعید سالار زهی و امیرحسین طالبی کاشانی از ۲۳ بهمن در شبکه یک سیما آغاز شده است که در ۳۰ قسمت تا انتهای اسفند روی آنتن خواهد رفت.

علیرضا بذرافشان، کارگردان سریال «خودخواسته» درباره وضعیت فعلی پروژه گفت: تصویربرداری مهرماه تمام شده است و در حال حاضر در مرحله پس تولید قرار داریم و مشغول تدوین، اصلاح رنگ و نور و صداگذاری سریال هستیم.

این کارگردان که قبل‌تر به کیفیت نامناسب پخش سریال اعتراض کرده بود درباره وضعیت فعلی پخش این سریال بعد از اعتراض‌ به شرایط نامناسب فنی «خودخواسته» عنوان کرد: خوشبختانه کیفیت پخش الان کیفیت مناسبی است و با زحمت‌های مسئولان پخش، از قسمت هشتم به بعد سریال «خودخواسته» با کیفیت HD روی آنتن می‌رود.

کارگردان سریال «نابرده رنج» در پاسخ به این پرسش که آیا استقبال مردم از سریال‌های نمایش خانگی بیشتر از سریال‌های تلویزیونی شده است، توضیح داد: کار خوب وقتی تولید شود، تفاوتی ندارد که از کجا پخش می‌شود؛ شبکه نمایش خانگی یا شبکه‌های تلویزیونی و حتی DVD، مردم از اثر خوب استقبال می‌کنند، اما مساله‌ این است که در حال حاضر سریال‌های شبکه نمایش‎ خانگی فضایی را در سریال‌سازی با حضور سوپراستارهای متعدد با بودجه‌های کلان ایجاد کرده که این قابلیت باعث جذابیت و تولید سریال‌های متنوع‌تر با حضور افراد حرفه‌ای و شناخته شده برای مخاطب شده است.

وی افزود: البته در سال‌های گذشته سریال‌های متعددی با بودجه‌ و دستمزدهای گسترده در شبکه‌های نمایش خانگی تولید شده است که با استقبال کم مخاطب با شکست رو به رو شده اند و دلیل آن هم برمی‌گردد به حرف اول من که اولویت کار باکیفیت است تا حضور سوپراستارها و هزینه‌های کلان.

بذرافشان بیان کرد: سریال‌های تولیدی شبکه‌های تلویزیونی با وجود هزینه‌های بسیار کمتر خوشبختانه مورد استقبال قرار می‌گیرد و هنوز هم مخاطب سریال‌های تلویزیونی با اختلاف میلیونی از سریال‌های نمایش خانگی بیشتر هستند.

مهم‌ترین چالش در سریال‌سازی

کارگردان سریال «خودخواسته» در ادامه درباره چالش‌های موجود سریال سازی گفت: برخلاف سریال‌ها در پلتفرم‌ها، سریال سازی در تلویزیون سخت است. مشکلی که ما در انتخاب بازیگر در سریال «خودخواسته» داشتیم، انتخاب بازیگرانی که تجربه بازی در سریال‌های نمایش خانگی را دارند و در مقایسه‌ دستمزد سریال ما با سریالی که قبل‌تر کار کرده‌اند، با مشکل رو به رو می‌شویم و اگر بازیگری در سریال حضور دارد، به دلیل روابط دوستی و آشنایی‌های قبلی با من و دیگر عوامل است.

وی ادامه داد: رفاقت تاثیر بسیار زیادی در حضور بازیگران مطرح سریال «خودخواسته» داشت. به دلیل اینکه برخی از بازیگران سریال مانند زنده‌یاد عزت الله مهرآوران در چند پروژه فعالیت و پیشنهاد داشتند.

بذرافشان درباره تاثیرات مشکلات اقتصادی در سریال‌سازی گفت: مشکلات اقتصادی دولت باعث شده که بودجه صدا و سیما با محدودیت روبرو شود و هزینه‌های تولید هم روز به روز در حال افزایش است. مشکلات اقتصادی مهم‌ترین چالش سریال‌سازی در تلویزیون است و متاسفانه با پرداخت‌های قطره‌ای با چالش‌های متنوعی رو به رو هستیم.

بذرافشان به همکاری با زنده‌یاد مهرآوران هم اشاره کرد و گفت: خدا عزت‌الله مهرآوران را رحمت کند. تمام عوامل سریال او را دوست داشتند و همه از حضور فردی شاداب و پرانرژی مانند او در صحنه لذت می‌بردند. آقای مهرآوران تا پایان تصویربرداری «خودخواسته» در سلامت کامل بودند و بعد از پروژه ما به سریال دیگری در شبکه نمایش خانگی ملحق شدند که متاسفانه درگیر کرونا شدند. جای خالی ایشان حس می‌شود و با رفتن‌شان اندوهی همیشگی برای ما باقی گذاشتند.

گفتنی است سریال «خودخواسته» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی سعید سالار زهی و امیرحسین طالبی کاشانی، کاری جدید از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که از شنبه ۲۳ بهمن هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می‌رود.

کد خبر 660395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha