همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار دکتر ابراهیم جعفری، رئیس حزب‌الدعوه عراق؛ تامین منافع مردم این کشور را نیازمند وحدت همه‌ گروه‌های سیاسی و قومیتی این کشور عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور مردم عراق در صحنه را نشانگر رشد آگاهی و توجه به مسائل اساسی این کشور بیان کرد و افزود: مردم عراق خواهان به دست گرفتن سرنوشت خود و حفظ استقلال اساسی این کشور هستند و تهدیداتی را که علیه این دو موضوع شکل گیرد به خوبی درک می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرجعیت عراق و دین اسلام را ضامن و مدافع منافع ملت عراق خواند و گفت: شخصیت‌های تاثیرگذار مذهبی و سیاسی عراق دفاع از حقوق مردم این کشور را مهمترین وظیفه‌ خود در شرایط خطیر فعلی بدانند و اجازه ندهند آسیبی متوجه این کشور شود.

هاشمی رفسنجانی حضور نیروهای اشغالگر در عراق را مهمترین عامل ناامنی در این کشور و منطقه عنوان کرد و گفت: شعار مبارزه با تروریزم و ایجاد دموکراسی که بهانه‌ اشغالگران برای حمله به عراق بود امروز برای ادامه‌ اشغال کارایی ندارد و دروغ بودن آن به اثبات رسیده است.

دکتر ابراهیم جعفری، رئیس حزب‌الدعوه عراق نیز در این دیدار وضعیت مردم این کشور را سخت ولی در حال تغییر و رو به پیشرفت عنوان کرد و گفت: مردم عراق خواهان به دست گرفتن سرنوشت خود و اداره امور بر اساس دین اسلام هستند.

وی دخالت نیروهای اشغالگر در امور داخلی عراق و شروطی که در توافقنامه‌ امنیتی خود به دنبال آن هستند را به ضرر مردم عراق و منافع ملی این کشور خواند و گفت: وضعیت کنونی جهان، رشد آگاهی‌های مردم عراق و اسلام مهمترین موانع برای اجرای خواسته‌های دشمنان مردم عراق است.

کد خبر 66174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز