علیپور عضو هات مدیره پرسپولیس درخواست کرد دولت به این باشگاه وام طولانی مدت بدهد.

محمد علیپور

به گزارش همشهری آنلاین عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از اتمام مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها و اینکه آیا این اقدام وضعیت مالی باشگاه را بهتر خواهد کرد؛ گفت: همه باشگاه‌ها در ایران محترم هستند و کار می‌کنند. استقلال و پرسپولیس محبوب هستند. پرسپولیس دست‌کم ۴۰، ۵۰ میلیون هوادار دارد. تا امروز هم عملکرد قابل تحسین داشته و همچنان کار و حرکت می‌کند. باید یک موضوع را در بحث مالی قبول کنیم. مشکلات پرسپولیس از یک هفته، ۱۰ روز یا یک ماه و یک سال پیش ایجاد نشده. سالهاست مشکلات روی هم تلنبار شده است. نباید انتظار داشته باشیم ظرف یکماه ۲۰ روز یا شش ماه آینده مشکلات حل شود. بعضی‌ها قول می‌دهند اما من چنین فکری نمی‌کنم که حتی تا سال آینده مشکلات به سرعت حل شود.

علیپور ادامه داد: مشکلی که ظرف ۲۵ یا ۳۰ سال روی هم تلنبار شده کار خیلی سختی است که بگوییم در شش ماه یا یک سال حل می‌شود. شاید بشود اما کار سختی است. برخی مواقع فکر می‌کنم که باید به دولت بگوییم وقتی به این همه تولیدکننده وام و تسهیلات می‌دهید ما هم تولید نشاط می‌کنیم و لبخند به وجود می‌آوریم. این هم یک تولید فرهنگی است. نشاط را به خانواده‌ها می‌آوریم. چگونه می‌توانیم ۳۰، ۴۰، ۵۰ میلیون آدم را از خانه‌هایشان بیرون بکشید و کنار هم باشند و یک شب را به شادی بگذرانند، با چه چیزی؟

وی عنوان کرد: اگر دولت اعلام کند به همه یک خانه رایگان هم می‌دهیم فکر نمی‌کنم مردم به خیابان بیایند و خوشحال شوند کار ما تولید فرهنگی است. دو باشگاه هر کدام حداکثر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند. کار سختی نیست که به آنها وام بیست ساله بدهیم. آیا نمی‌ارزد؟

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه ترکیه هم چنین کاری انجام داده گفت: یک بانک می‌تواند به هرکدام از این باشگاه‌ها ۱۰۰ میلیارد وام بدهد. نمی‌خواهیم این پول برای خودمان باشد بلکه وام می‌خواهیم. بازپرداختش هم طولانی باشد. این مسئولیت برای همه است.

علیپور در خصوص اینکه خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس و استقلال ثبات مدیریتی ندارند و اگر دولت به آنها چنین وامی بدهد آیا باز هم بدهی دو باشگاه انباشته نخواهد شد، توضیح داد: می‌گویند ۱۵۰ میلیارد تومان بیست ساله به آنها وام بدهید و سالی ۴، ۵ میلیارد از آنها بگیرید. می‌تواند این مبلغ را هر سال برگرداند و بدهی هم انباشته نمی‌شود. چرا ما هم به قرارداد برانکو ناگهان ۳۰ میلیارد روی سر ما می‌آید. قرارداد یک مربی دیگر ۳۰ میلیارد روی سر ما می‌ریزند و بازیکن تیم را رها می‌کند و می‌رود پولش سر باشگاه انبار می‌شود. باید یک روزی این مسائل را جمع کنیم. این بدهی‌ها و مشکلات حل نشود وضعیت همین است. اگر چنین کاری انجام شود ظرف یکسال بعد مشکلات حل خواهد شد. اکنون وام را کنار می‌گذاریم زیرا قصه بورس مطرح شده است.

وی عنوان کرد: دولت تاکنون نتوانسته چنین کاری کند. بحث وام را کنار می‌گذاریم. دو باشگاه به بورس وارد شده‌اند و امیدوارم از این لحاظ اتفاق خوبی بیفتد. امیدوارم با فروش ۱۰ درصد سهام عدد خوبی به باشگاه بازگردد. آرامش مدیریت هم وجود دارد. هر چه مدیران زمان طولانی‌تری در باشگاه بمانند و کار کنند صددرصد می‌توانند امکانات بهتری بیاورند.

کد خبر 662767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    7 1
    با سلام دولت به من یه خونه 50 تری بده من یه ماه تو خیابون می خوابم، هر روز صبح که بلند شدم هم شعارهای سیاسی خوب خوب می دم. دو تا تیمی که تو 30 سال همیشه خرج داشتند بهتره حذف بشوند ...
  • ایرانی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    آقای محترم طبق چه معیاری همش میگی 40 میلیون هوادار آخه مگه دروغ هوناقه !!!