آژانس‌های سازمان ملل روز جمعه اعلام کردند که حمله روسیه باعث گریز بیش از ۲.۵ میلیون نفر از اوکراین شده است و ۲ میلیون نفر دیگر نیز خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند.

REFUGEES

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان ملل برنامه‌ریزی برای کمک‌های بشردوستانه‌اش را بر اساس انجام داده است که حدود ۴ میلیون آواره اوکراینی برای مصون ماندن از جنگ از این کشور خواهند گریخت.

یک مقام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت با وجود حدود ۲۰۰۰۰۰ نفری که در طول ۲۴ ساعت گذشته از اوکراین به کشورهای همسایه گریخته‌اند، ممکن است لازم باشد تجدیدنظری برای بالا بردن این رقم انجام گیرد.

ماتیو سالتمارش، سخنگوی UNHCR از نزدیکی مرز اوکراین در لهستان در یک ارتیاط ویدئویی به خبرنگاران در ژنو گفت: «کاملا ممکن است که رقم تعیین‌شده ۴ میلیون مورد تجدیدنظر قرار گیرد.»

به گفته او سازمان‌های امدادگر در تهیه وسائل گرم‌کننده برای هزاران آواره منتظر در دمای زیر صفر در گذرگاه‌های مرزی دچار مشکل شده‌اند.

صدها هزار نفر در شهرها و شهرک‌های اوکراین در زیر بمباران سنگین به دام افتاده‌اند و ملزومات حیاتی‌شان در حال اتمام است و دو طرف جنگ یکدیگر را به زیر پا گذاشتن آتش‌بس متهم می‌کنند.

در همین زمینه:

کد خبر 663326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha