همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با شکست هند ضمن راه یابی به دیدار پایانی هفتمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در مسابقات جهانی ایتالیا را نیز کسب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر در دومین بازی مرحله نیمه پایانی این رقابت ها امشب تیم والیبال نوجوانان ایران در دیداری حساس برابر تیم هند قرار گرفت و در یک بازی نزدیک که 5 گیم به طول انجامید موفق به شکست 3 بر 2 تیم هند شد و حریف ژاپن در مسابقه پایانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه در سریلانکا شد.

در این بازی تماشایی و نفس گیر که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید نوجوانان ملی پوش والیبال ایران در ست های دوم ، چهارم و پنجم با نتایج 25 بر 20 ؛ 25 بر 18 و 15 بر 10 به پیروزی رسید و بدون شکست راهی دیدار پایانی این دوره از رقابت ها شد.

در این بازی تیم هند هم در گیم های اول و سوم با نتایج 25 بر 22 و 32 بر 30 به برتری رسید.

تیم والیبال نوجوانان ایران تا کنون در 5 دوره حضور خود در رقابت های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا سه بار بر بام والیبال آسیا ایستاده و دو بار هم مقام نایب قهرمانی را به خود اختصاص داده است.  پیش از این دیدار تیم‌های ژاپن و چین هم نخستین دیدار مرحله نیمه پایانی این رقابت‌ها را بر گزار کردند که در این مسابقه تیم ژاپن هم توانست با نتیجه 3 بر 2 چین را مغلوب کند و با راه یابی به مسابقه پایانی به رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان نیز صعود کرد.

به این ترتیب عصر فردا و از ساعت 15 در مرحله پایانی این دوره از بازیها تیم والیبال نوجوانان ایران و ژاپن برای دیدار پایانی و کسب مقام قهرمانی به میدان خواهند رفت.

پیش از این بازی هم دوتیم هند و چین مسابقه رده بندی را بر گزار خواهند کرد تا تیم سوم صعود کننده به مسابقات جهانی والیبال نوجوانان در ایتالیا مشخص شود.

تیم های ژاپن و ایران اول آبان و امشب با شکست حریفان خود جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرده‌اند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان سال 2009 در ایتالیا بر گزار خواهد شد.

کد خبر 66408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز