«محمدحسین لطیفی» کارگردان و تهیه‌کننده کشورمان از دوران نوجوانی دلش می‌خواسته یک روزی خیریه راه‌اندازی و به مردم کمک کند،حالا به آرزویش رسیده است. حالا عضو هیئت مدیره خیریه «روز سوم» و رئیس هیئت مدیره خیریه «هنرمندان مهرآفرین» است.

لطيفي

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۷ سالگی به جهاد سازندگی خراسان راه یافته و در اردوهای جهادی که به شهرهای محروم و روستاها می‌رفتند، با فقر مردم از نزدیک آشنا شده است. در همان روزها به واسطه تدبر در معانی آیه‌های قرآن که دوستش به او هدیه داده بوده، در دلش آرزو می‌کند که یک روزی خیریه راه‌اندازی و به مردم کمک کند. سرانجام هم به آرزویش رسیده است و حالا «محمدحسین لطیفی» عضو هیئت مدیره خیریه «روز سوم» و رئیس هیئت مدیره خیریه «هنرمندان مهرآفرین» است.

او معتقد است: «با خواندن قرآن فهمیدم کاره‌ای نیستم و فقط باید حواسم باشد که کارم را درست انجام دهم. البته اگر نیت ما خدایی باشد، خدا هم کمک می‌کند.» بعد از موفقیت فیلم سینمایی «روز سوم» که لطیفی کارگردانش بود، او و دست‌اندرکاران فیلم تصمیم گرفتند بخشی از عواید فیلم را به راه‌اندازی یک مؤسسه خیریه به این نام اختصاص دهند.

این مؤسسه در سال ۱۳۸۸ از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت گرفت و کارش را با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست شروع کرد. حالا محمدحسین لطیفی یکی از فعالان امور خیرخواهانه محسوب می‌شود و به تازگی نیز خیریه «هنرمندان مهرآفرین» راه انداخته و رئیس هیئت‌مدیره آن است.

لطیفی درباره این مجموعه می‌گوید: «در این خیریه با جمع‌آوری سامانه اطلاعاتی مشخص از تمام هنرمندان کشور، فعالیت‌های خیرخواهانه متعددی به این قشر با حفظ شأنیت و شرافت این گروه ارائه می‌شود. از جمله اهداف اصلی این مؤسسه می‌توان به اشتغال‌زایی، بیمه، کمک به رفع مشکلات معیشتی هنرمندان و... اشاره کرد که با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی تمام این اقدامات در آینده‌ای نزدیک پیگیری خواهدشد.»

همچنین جمع‌آوری کمک برای محرومان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌سرپرست و بدسرپرست تا مقطع کارشناسی، ایجاد شغل و خودکفایی مالی مادران این دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق کارآفرینی، برگزاری بازارچه‌های خیریه و فعالیت‌های فرهنگی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات مؤسسه روز سوم برای افراد تحت پوشش است.

کد خبر 664626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha