چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر مبنای دو نظرسنجی، باراک اوباما دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آشکارا برتری خود را نسبت به رقیب جمهوری‌خواهش حفظ کرده است.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، آنگونه که نظرسنجی «وال استریت ژورنال» و شبکه تلویزیونی «ان بی سی» نشان داد، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 10 درصد از جان مک‌کین پیش است.

بر اساس این نظرسنجی، 52 درصد پرسش‌شوندگان به اوباما و فقط 42 درصد رای‌دهندگان به مک‌کین گرایش دارند. دو هفته پیش اوباما در نظرسنجی‌ها شش درصد پیش بود.

نظرسنجی مستقل مرکز پیو هم از نتیجه‌ای مشابه حکایت دارد. بر اساس اعلام این مرکز، در سراسر این کشور 52 درصد رای‌دهندگان حامی اوباما و فقط 38 درصد طرفدار مک‌کین هستند.

برتری نامزد دموکرات‌ ظرف سه هفته اخیر از هفت به 14 درصد افزایش یافته است. بر اساس اعلام مرکز پیو، کاهش رای به مک‌کین به نفع اوباما شده است.

این موسسه اعلام کرد اوباما در هر سه مناظره تلویزیونی‌اش میزان اعتماد به وی را افزایش دهد. این سناتور ایلینویز توانسته در همه شاخه‌ها – از جمله موضوع عراق و تروریسم – بیش از مک‌کین مردم را متقاعد کند.

56 درصد پرسش‌شوندگان رقابت‌های تبلیغاتی مک‌کین را منفی دانستند و فقط 26 درصد این عقیده را در خصوص تبلیغات اوباما داشتند. بر اساس این نظرسنجی، 23 درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات چهارم نوامبر به چه کسی رای بدهند.

کد خبر 66463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز