همشهری آنلاین: رئیس جمهوری کشورمان با بیان این که آمریکا از وضع کنونی عراق راضی نیست و در پی ایجاد تشنج و تفرقه در این کشور است، گروه‌های مختلف عراقی را به حفظ وحدت و انسجام فراخواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در دیدار مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها نشان داده اند که به هیچ توافقی پایبند نیستند و اگر منافع شان ایجاب کند حتی دوستان نزدیک خود را قربانی می کنند، تصریح کرد: برای آنان شیعه، سنی و کرد فرقی ندارد و هدفشان این است که از تشکیل عراقی قدرتمند و عزتمند جلوگیری کنند تا بتوانند به راحتی به چپاول خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: گروه‌های عراقی با وحدت و همبستگی می توانند امنیت عراق را تامین و راه نفوذ بیگانگان را مسدود کنند و در این زمینه قانون اساسی می تواند محور وحدت قرار گیرد و عراق جدید بر مبنای آن استحکام یابد.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه این توانمندی در میان رهبران شیعه و سنی و کرد عراقی وجود دارد که با درایت و هوشمندی زمینه دخالت بیگانگان را از بین ببرند، گفت: گروه های عراقی اگر متحد باشند بزرگترین حوادث نمی تواند آسیبی به این کشور وارد کند اما اگر متفرق باشند، حادثه ای کوچک می تواند سرنوشت ملت عراق را تغییر دهد.

رئیس جمهور همچنین ضرورت خارج شدن عراق از تحت منشور 7 شورای امنیت را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت عراق اهمیت ویژه ای قائل است و با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی همواره در کنار مردم عراق بوده و از حقوق آنان در مجامع جهانی دفاع می کند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع کشورش ارایه کرد و با اشاره به اینکه مردم ایران در روزهای سخت حامی و پشتیبان مردم عراق بوده اند، گفت: روابط تهران و بغداد بالاتر از روابط عادی مرسوم بین کشورهاست و امیدواریم با گسترش و تعمیق همکاری ها بتوانیم هر چه بیشتر به گسترش این روابط برادرانه کمک کنیم.

کد خبر 66523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز