وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که با احضار سفیر آمریکا به او گفته اظهارات جو بایدن درباره «جنایتکار جنگی» خواندن ولادیمیر پوتین روابط دوجانبه را به آستانه فروپاشی کشانده است.

biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش گفت پوتین به خاطر فرستادن هزاران سرباز به اوکراین یک «جنایتکار جنگی» است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌اش اعلام کرد: «چنین اظهاراتی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، از جانب دولتمردی در چنین رده‌ای بی‌ارزش است و روابط روسیه و آمریکا در آستانه قطع شدن قرار می‌دهد.»

کرملین قبلا این اظهارات را «توهین شخصی» به پوتین خوانده بود.

وزارت خارجه روسیه به جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو گفت اعمال خصمانه بر ضد روسیه «پاسخی قاطعانه و محکم» دریافت می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا این احضار شدن را تایید نکرده است. اما وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت این بیانیه روسیه «فقط نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور پوتین چقدر دارد مستاصل می‌شود.»

روسیه در ۲۴ فوریه هزاران سرباز را به درون اوکراین فرستاد تا در آنچه «عملیات ویژه» نامید، توانایی‌های نظامی این کشور همسایه جنوبی‌اش را نابود و افرادی را که «ملی‌گرایان خطرناک» می‌نامد، ریشه‌کن کنند.

نیروهای اوکراین مقاومت شدیدی در برابر نیروهای روسیه از خود نشان داده‌اند و غرب تحریم‌های فراگیری را بر ضد مسکو اعمال کرده است تا آن را به عقب‌نشینی وادار کند.

کد خبر 665621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    امریکا با حمله مستقیم به بوسنی لیبی سوریه عراق یمن کوبا ونزوئلا و نیکاراگوئه پاناما و افغانستان و تحریم و کودتا علیه سی و چهار کشور نجاستخوار ترین کشور جهان است باید پوتین دهن زلنسکی مزدور یهودی غرب و امریکای وحشی منافق را خرد کند .
    • فریدون IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 0
      آفرین درود بر تو
  • قلی پور IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    آمریکا تو دهنی خورده بد تو دهنی هم خورده میگفتن ما رهبر جهان هستیم ، فقر و بدبختی مردم مسائل سخت اجتماعی سیاسی گرانی و نژاد پرستی در آمریکا سالهاست دامن مردم رو گرفته ، درود بر پوتین کبیر