شبکه خبری «روسیا ۲۴» روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور، کنترل شهر ایزیوم در منطقه خارکف در شرق اوکراین را به دست گرفته است.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «نیروهای مسلح روسیه به انجام ماموریت‌های یک عملیات نظامی ویژه ادامه می‌دهند. تا صبح روز ۲۴ مارس، واحدهای ارتش روسیه کنترل کامل شهر ایزیوم در منطقه خارکف را به دست گرفته‌اند.»

با این حال، اوکراینی‌ها می‌گوید که جنگ همچنان در این شهر ادامه دارد.

اوایل این هفته، یک مقام ارشد پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، گفت که ارتش اوکراین یک ضد حمله را در شهر کوچک در جنوب شرقی خارکف آغاز کرده است.

این مقام به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه امروز شاهد آن هستیم، نبردهای مهمی است که در آنجا توسط اوکراینی‌ها انجام می‌شود و تلاش برای پس گرفتن آن».

ایزیوم در مسیری کلیدی به سمت شرق دونباس قرار دارد که به طور بالقوه به نیروهای روسیه در شمال شرق و جنوب شرق اجازه می‌دهد تا به هم متصل شوند. این یک مرکز منطقه‌ای در خارکف با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر و یک اتصال مهم راه‌آهن است.

کد خبر 665991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    8 0
    تصرف کامل اوکراین برای ارتش روسیه مثل آب خوردن هست. اینکه تابحال اوکراین را بطور کامل تصرف نکرده است بخاطر این بوده که می خواسته راه خروجی باشه برای ساکنین اوکراین. انشاءالله بعد از اوکراین نوبت فرانسه و انگلیس و....خواهد بود. قیمت مواد خوراکی و سوخت هم که بطور سرسام آوری در اروپا و آمریکا افزایش یافته و مردم اروپا و آمریکا نیز با تظاهرات خودشان خواستار عدم دخالت در جنگ اوکراین و روسیه هستند تا مبادا به سرنوشت اوکراین دچار شوند.
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      2 0
      زنده باد پوتین
  • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 3
    مرگ برپوتین متجاوزکودک کش،میدونم ازترستان چاپ نمیکنید