گروه شهری: شهردار تهران در دیدار با وزیر امور خارجه استرالیا خاطر نشان کرد:

 ایران کشوری همیشه آماده گفت‌وگو برای رفع سوء تفاهم هاست و ایرانیان مردمانی صلح طلب و پیگیر صلح و آرامش جهانی هستند.

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف که به دعوت رسمی رئیس انجمن شهرداران جهان در سیدنی حضور پیدا کرده بود، در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه استرالیا برای بحث و گفت‌وگو درخصوص مسائل و مباحث میان 2کشور با استیفن اسمیت دیدار کرد.

قالیباف در این دیدار خطاب به وزیر امور خارجه استرالیا گفت: تهران به‌عنوان شهری که بسیاری از مسیرهای توسعه را آغاز نموده هم‌اکنون می‌تواند محلی برای گفت‌وگو و مذاکره میان شهروندان و مدیران شهری دنیا باشد.

قالیباف با تاکید بر اینکه امیدوار است دولت استرالیا با تحرک و استقلال عمل برای تحقق صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه ایفای نقش کند تصریح‌کرد: امروز مردم ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای هم نظر هستند و همه دنیا باید بدانند که این مسئله وجه مشترک مردم و مسئولان ایران است و نمی‌توان آن را با فشار و تهدید تغییر داد.

در جریان این دیدار، وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به روند مطلوب توسعه پایتخت ایران اظهارکرد: قطعا اهالی تهران برای سرعت قابل توجه حرکتشان در جهت پیشرفت و توسعه ارزش قائلند.

اسمیت ابراز امیدواری کرد که بتواند تهران جدید را از نزدیک مشاهده کند و افزود: به اعتقاد ما تهران ظرفیت ایفا کردن نقش جدی در منطقه خاورمیانه دارد.شهردار تهران همچنین با حضور در نهمین کنفرانس بین‌المللی شهرداران جهان با شهرداران کلانشهرهای بزرگ دنیا و همچنین رئیس مترو پولیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد باقر قالیباف در جریان کنفرانس 3 روزه شهرداران جهان با شهرداران شهرهای دهلی نو، سئول، استکهلم، جاکارتا و بمبئی و رئیس شورای شهر پاریس و همچنین رئیس متروپولیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف همچنین دعوتنامه‌های مربوط به اجلاس کلانشهرهای آسیا را که ماه نوامبر به میزبانی شهرداری تهران و در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد، طی مراسمی به شهرداران شهرهای حاضر در سیدنی تقدیم کرد.

شهردار تهران همچنین در دیدار با ژان پل هوشان، رئیس مترو پولیس با تاکید بر اینکه تحقق کامل ایده دولت‌های محلی درگرو تلاش جمعی تمامی شهرهای بزرگ جهان است، خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای نزدیکی شهروندان شهرهای مختلف دنیا می‌توان انتظار داشت که مردم با توسعه روابط، زندگی خوب را تجربه کنند.

شایان ذکر است شهردار تهران وهیات همراه دیروزپس ازسفر 10 روزه‌به ژاپن واسترالیا، به تهران بازگشتند.

دیدار با رئیس پارلمان استرالیا

شهردار تهران در استرالیا با رئیس پارلمان استرالیا هم دیدار کرد. قالیباف در این دیدار تصریح کرد: کشورهایی همچون استرالیا می‌توانند با استقلال عمل در خصوص  موضوعات بین‌المللی نقش تاریخی خود را ایفا کرده و از توان و قدرت کشور خود برای مواجهه با دوگانگی‌های رفتاری در عالم سیاست استفاده کنند.

وی در گفت‌وگو با جین گینز ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: گفت‌وگو، تعامل و استقلال نظر روحیه‌ای است که می‌تواند در دراز مدت یک هویت جذاب و ماندگار برای کشورها از جمله استرالیا پدید آورد.

جین گینز، رئیس پارلمان استرالیا در جریان این دیدار با تاکید بر این مطلب که هیچگاه نباید بگذاریم درب‌های گفت‌وگو میان کشورها بسته شود، تصریح کرد:با وجود آنکه به لحاظ جغرافیایی فاصله زیادی با ایران داریم اما به نقش برجسته‌ای که این کشور می‌تواند در منطقه ایفا کند، اشراف کامل داریم.

کد خبر 66603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز