یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور سابق آمریکا چهارشنبه این هفته برای اولین بار به منظور کمک به باراک اوباما در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور با این نامزد دموکرات‌ها به فلوریدا می‌رود.

خبرگزاری اتریش از لاس وگاس گزارش داد، تیم انتخاباتی اوباما اعلام کرد این دو سیاستمدار در این ایالت پررقابت، مشترکا در شهر اورلاندو روی صحنه ظاهر می‌شوند.

اورلاندو در مرز میان محافظه‌کاران در شمال و لیبرال‌ها در جنوب فلوریدا واقع است. تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از رقابت شانه‌به‌شانه میان اوباما و جان مک‌کین، رقیب جمهوری‌خواه وی در فلوریدا حکایت دارد.

دعوای 2000
کلینتون تنها نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا بود که در 30 گذشته توانست آرای فلوریدا را از آن خود کند. سال 2000، ال گور و جورج دبلیو بوش، یک هفته بر سر شمارش آرا در این ایالت با هم دعوا داشتند و سرانجام بوش توانست با چند صد رای اختلاف با حکم دادگاه پیروز شود.

کلینتون پیش از این روز گردهمایی حزب دموکرات در ماه اوت از اوباما حمایت کرده بود. [حمایت بیل کلینتون از اوباما] هیلاری، همسر کلینتون هم در بیش از 50 گردهمایی انتخاباتی به نفع رقیب سابقش تبلیغ کرد. زمانی که هنوز هیلاری رقیب این سناتور ایلینویز برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا بود، بیل کلینتون بارها اظهارات منفی را علیه اوباما ایراد کرده بود.

کد خبر 66683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز