دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث - آزاده مختاری: مردی که 8 سال قبل به‌دنبال اسیدپاشی به‌صورت مرد جوانی دستگیر و راهی زندان شده بود، این بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شد

این مرد زمانی که قصد داشت با تهدید اسلحه به آزمایشگاهی در غرب تهران دستبرد بزند، توسط کارکنان آزمایشگاه دستگیر شد.

ظهر یکشنبه گذشته، ماموران پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت مسلحانه از یک آزمایشگاه پزشکی در غرب تهران قرار گرفته و عازم محل حادثه شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد ساعتی قبل از حضور ماموران در محل، مردی که یک کیسه پلاستیکی روی سرش کشیده بود وارد آزمایشگاه شده و قصد سرقت از آنجا را داشته اما کارکنان آزمایشگاه موفق شده بودند وی را خلع سلاح و دستگیر کنند.

یکی از شاهدان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: مشغول کار بودیم که این مرد وارد آزمایشگاه شد.

او اسلحه‌ای در دست داشت و بعد از شلیک تیر هوایی، در حالی که ما را تهدید می‌کرد به طرف صندوق رفت. او سپس لوله سلاحش را به طرف صندوقدار نشانه رفت و همه پولی را که در صندوق بود، به سرقت برد.

مرد مسلح بعد از سرقت پول‌ها، به طرف در خروجی رفت اما در همین هنگام یکی از کارکنان او را غافلگیر کرد و وقتی اسلحه وی به زمین افتاد موفق شدیم دستگیرش کنیم.

با اظهارات کارکنان آزمایشگاه، ماموران سارق مسلح را بازداشت کردند و به اداره آگاهی منتقل کردند.  « سرقت را قبول دارم، اما باور کنید مجبور شدم دست به این کار بزنم.» این نخستین جمله‌ای بود که متهم در جریان بازجویی‌ها به زبان آورد.

وی سپس در تشریح انگیزه‌اش از این سرقت گفت: مدت‌ها بود که با خودروی پرایدم مسافرکشی می‌کردم و از این طریق خرج خانواده‌ام را تامین می‌کردم.

اما با سهمیه بندی بنزین، دیگر نتوانستم کارم را ادامه دهم و به ناچار برای تامین مخارج زندگی، خودروام را فروختم و بیکار شدم.

مدتی بعد همه پولی را که از فروش خودروام به دست آورده بودم خرج شد و به هر دری زدم نتوانستم کاری پیدا کنم، تا اینکه اولین فرزندم به دنیا آمد و و مخارج زندگی بیشتر شد. به همین خاطر تصمیم گرفتم دزدی کنم.

اسلحه‌ای خریدم و نقشه سرقت را طراحی کردم ولی جرات اجرای آن را نداشتم تا اینکه چند ساعت قبل درحالی‌که کلت کمری‌ام همراهم بود از خانه بیرون آمدم و در خیابان‌های شهر به راه افتادم.

وقتی به آزمایشگاه پزشکی رسیدم فکری به ذهنم رسید،وارد آنجا شدم و با تهدید اسلحه، 130 هزار تومان از صندوق به سرقت بردم اما هنگام فرار، کارکنان آنجا مرا دستگیر کردند.

مرد اسید پاش

قاضی رضا جعفری- معاون دادستان در دادسرای جنایی تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری مرد سارق، در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد وی دارای سابقه کیفری است و8 سال قبل به اتهام اسید پاشی به‌صورت مردی که مدعی بود برای یکی از اعضای خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده بود، دستگیر و راهی زندان شده بود، اما بعد از گذشت 20 ماه، با پرداخت دیه از زندان آزاد شده بود.

وی افزود: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد به سرقت‌های مسلحانه دیگری هم دست زده باشد، رسیدگی به این موضوع در اداره آگاهی تهران ادامه دارد.

کد خبر 66796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز