افزایش 30درصدی قیمت بنزین هواپیما و دیدگاه‌های متناقض مسئولان صنعت هوایی، تشدید چانه‌زنی شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما را به‌دنبال داشته است.

با افزایش قیمت بنزین هواپیما از ابتدای مهر ماه امسال، برخی شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر درخواست‌ قبلی خود برای افزایش نرخ بلیت هواپیما از بررسی این پیشنهاد توسط رئیس‌جمهوری خبر دادند.

در حالی که روز گذشته مدیرعامل هما از قول مساعد وزیر راه و ترابری برای مطرح کردن موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما با رئیس‌جمهوری خبر داده بود، وزیر راه و ترابری از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

حمید بهبهانی در پاسخ به پرسشی در زمینه اظهارات سعید حسامی مبنی بر ارائه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما به رئیس‌جمهوری، گفت: از خود آقای حسامی سؤال کنید، من چنین اطلاعی ندارم.

مدیرعامل هما روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اعلام کرده بود: وزیر راه و ترابری قول داده است که با رئیس‌جمهوری در زمینه افزایش قیمت بلیت هواپیما صحبت کند، بنابراین باید منتظر ماند تا نتیجه این گفت‌وگوها مشخص شود.

حسامی با بیان اینکه تنها درآمد شرکت‌های هواپیمایی از محل فروش بلیت بوده و اگر قیمت بلیت متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا نکند، به‌طور طبیعی شرکت‌های هواپیمایی متضرر خواهند شد، اعلام کرده بود: گرچه هنوز افزایش یا ثابت ماندن نرخ بلیت هواپیما مشخص نیست، اما ایرلاین‌ها به‌دنبال افزایش قیمت بوده و دولت به‌دلیل آثار روانی این افزایش بر گران شدن سایر کالاها، موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست.

کد خبر 66810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز