مجموع نظرات: ۳۱
چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
۱ نفر

چین به عنوان اولین قطب واردات و صادرات در جهان شناخته می‌شود. در این کشور محصولات بی شماری با سرعت بسیار بالا ساخته می‌گردند. به طور تقریبی بیش از نیم سهم بازار تولید در جهان به وسیله کشور پهناور چین صورت می‌پذیرد.

حمل نقل دریایی برای واردات کالا از چین.jpg

تمامی نیروهایی که در این کشور وجود دارند، به صورت حرفه‌ای هستند. در رتبه بندی دستمزد کشورها، چین یکی از پایین‌ترین دستمزدها را به کارگران خود می‌دهد. به همین دلیل امکان تولید محصولات ارزان قیمت وجود دارد. از همین رو تمامی کالاهای این کشور با سود خوبی به دیگر نقاط فرستاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با واردات از چین توسط بازرگانی الین با ما همراه باشید.

کالاهای وارداتی چین

برای آشنایی با کالاهای وارداتی، در ابتدا باید بهترین کالاها را بررسی کرد. این کار به وسیله نگاه انداختن به نتایج واردات از چین در دهه اخیر انجام می‌گیرد. به عنوان مثال کالاهایی نظیر قطعات صنعتی و ماشین آلات، کاغذ، لوازم جانبی اتومبیل، لوازم جانبی و قطعات موبایل و کامپیوتر، قطعات ساختمانی، لوازم خانگی، مواد اولیه شیمیایی و معدنی و... بیشترین میزان واردات را داشتند. اگر قصد راه اندازی واردات را دارید، باید بدانید که کالاهایی نظیر ماشین آلات صنعتی، لباس و گوشی به عنوان پر سودترین کالاها شناخته می‌شوند. راه دیگری برای آشنایی با محصولات وارداتی وجود دارد. وب سایت اتاق بازرگانی تهران اطلاعات مربوطه را در اختیار افراد قرار می‌دهد. استفاده از این وب سایت به دلیل به روزرسانی سریع مزایای خود را دارد.

چگونگی واردات از چین

برای افرادی که قصد شروع تجارت را دارند، چین به عنوان بهترین گزینه شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته این کشور بیشترین میزان واردات و صادرات را به کشور ما داشته است. موقیعت تجاری چین در وضعیت بسیار مطلوبی به شمار می‌رود. مجموع میزان واردات و صادرات این کشور به ایران در حدود ۵ میلیارد تخمین زده می‌شود. این مقدار در چندین سال گذشته محاسبه شده است.

 واردات به ایران به جز چین، شامل کشورهای ترکیه، آلمان و کره است. این میزان از اتباطات با ایران به دلیل مناسب بودن و هماهنگی اقتصاد این دو کشور می‌باشد. در راه واردات از چین موانعی نیز وجود دارد. از میان آن‌ها می‌توان به زبان، قوانین مخصوص کشور چین و شرایط تجارت با آن اشاره کرد. با تمامی این چالش‌ها، کشور چین مورد بسیار مناسبی برای ارتباطات اقتصادی به شما می‌رود. به عنوان اولین گام، با موانع و سختی‌ها و چالش‌های واردات آشنا شوید. در صورت آشنا نبودن با این روند، احتمال از بین رفتن سرمایه شما وجود دارد.

روند واردات از چین در سال های اخیر و آینده

با تحریم ایران، واردات با کشورهای غربی به مرور قطع شد. در این هنگام کشور چین با آن‌ها همراه نشد و واردات و ارتباط خود با ایران را حفظ کرد. به همین دلیل واردات از چین به مرور افزایش یافت. به دلیل شباهت نسبی فرهنگ ایران با چین نیز، محصولات و کالاهای تولیدی این شرکت بسیار مناسب برای واردات هستند. بسیاری از کالاها به ایران وارد شدند و پس از آن با استقبال بسیار بالای افراد روبرو شدند. به طور تقریبی یک سوم کالاهای مورد نیاز به وسیله این کشور به ایران وارد می‌شوند. 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات از چین

حداقل میزانی که برای واردات از این کشور در نظر گرفته می‌شود، بسته به عوامل متعددی چون کالای مورد نظر، نحوه جابه‌جایی آن و مقدار درنظر گرفته شده است. با توجه به کالا و نحوه واردات این میزان به صورت تقریبی در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی نمی‌توان مقداری مشخص را برای شروع واردات مشخص کرد.

واردات از چین به ایران

مقررات خروج کالا از کشور چین

تمامی کشورها برای خروج کالا از کشور خود قوانینی دارند. با توجه به این قوانین کالاها اجازه خروج از کشور را پیدا می‌کنند، یا در گمرک آن کشور توقیف می‌گردند. کشور چین نیز دارای قوانین خاصی برای خروج کالا از کشور خود است. در ادامه مهم‌ترین این قوانین را به شما معرفی خواهیم کرد.

 قانون کپی رایت در این کشور اهمیت بسیار بالایی دارد. هر کالایی که طبق این قانون ساخته نشوند، اجازه خروج از گمرک این کشور را نخواهند داشت. به همین دلیل حتما به این قانون توجه کافی داشته باشید. به منظور نشان دادن اصل بودن هر کالا باید موارد زیادی را رعایت کرد. به همین دلیل باید مواردی را مانند بیجک، اظهار نامه و تاییدیه کمپانی را تهیه نمایید.

 این کار بسیار لازم و ضروری است.کالاهای حاوی باتری به صورت هوایی خارج نمی‌شوند. تنها راه در نظر گرفته شده برای خروج از کشور چین برای این محصولات، راه‌های هوایی است. یکی از عواملی که برای خروج محصولات از کشور چین بسیار مورد نیاز افراد می‌باشد، پکینگ لیست و اظهار نامه است. در هنگام دریافت این دو مورد حتما توجه کافی داشته باشید تا اطلاعات کالای خریداری شده در آن ذکر شود. در صورت کوچک ترین اختلاف گمرک چین اجازه خروج به کالاها را نخواهد داد.

 گمرک چین اهمیت بسیار بالایی به خرید از نمایندگی اصلی هر کالا می‌دهد. در صورت تهیه کردن کالاها از شرکت یا نمایندگی‌های غیر معتبر، اجازه خروج کالا داده نمی‌شود. در صورت وجود هر کدام از موارد بالا امکان خروج کالا فراهم نیست و تمامی کالا توقیف می‌گردد.

واردات از چین به ایران

نحوه وارد کرن کالا از چین

در قدم اول باید اقدام به انتخاب کردن محصول کنید. با انتخاب کالای نامناسب باعث شکست در کار خود خواهید شد. به محصولی که مورد درخواست بازار نیست، کالای نامناسب گویند. طبق راه‌هایی که در بالا گفتیم، کالای مناسب و مورد نیاز بازار را پیدا کنید. اما روند انتخاب کالا به اینجا ختم نمی‌شود. باید عوامل دیگری را علاوه بر نیاز بازار در نظر گرفته شود. میزان سرمایه اولیه شما، میزان سود در واردات محصول و سختی واردات آن نیز جزو عوامل مهم برای یک کالا به شمار می‌روند.

 پس از بررسی کالا به سراغ کشور مبدا بروید. باید سرشناس‌ترین، ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین برند کالای مورد نیاز خود را بررسی نمایید. پس از آن به سراغ فروشندگان برند مد نظر خود بروید. یکی از راه‌های بسیار مناسب برای آشنایی با بهترین تولید کنندگان، شرکت و آشنایی با بازارهای عمده فروشی در چین است. به سراغ فروشنده مورد نظر رفته و خرید خود را انجام می‌دهید.

 برای خروج محصولات از کشور چین باید بارنامه تهیه شود. پس از دریافت این بارنامه توسط فروشنده، تمامی آن به صورت کامل در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. پس از دریافت مجوزها و ثبت سفارش، فروشنده باید اصل مدارک حمل را به گمرک ارائه دهد. مقداری هزینه باید در گمرک پرداخت شود.

این هزینه‌ها شامل مواردی چون عوارض گمرک، پرداخت حقوق و... می‌شود. بردن کالاها به انبار مرحله بعدی است. پس از این مرحله کالاها توسط حمل بار دریایی از چین یا  حمل بار هوایی به کشور ایران فرستاده می‌شوند. در ایران نیز باید چندین مرحله را طی نمود. این مراحل شامل مواردی چون سفارش در وزارت بازرگانی، دریافت مجوزهای اولیه، دریافت استاندارد، پیگیری تولید کالا، بررسی قبل از انجام حمل و نقل، دریافت اسناد مربوط به تامین ارز، دریافت اسناد بازرسی، دریافت مجوزهای ورود کالا به کشور، پرداخت هزینه حقوق و عواض گمرک و پرداخت تعهدات ارزی و مالیاتی می‌شود.

شرکت فیدار صنعت برتر آبین (بازرگانی الین) در صورت نیاز برای انجام خدمات واردات کالا از چین ، آماده ارائه خدمات به همراه مشاوره برای ثبت سفارش می باشد . شما می توانید برای واردات هر نوع کالایی با کارشناسان مربوطه بازرگانی الین در ارتباط باشید

کد خبر 668120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    35 4
    اگه اجناس بی کیفیت و بنجل چینی وگرنه اجناس درجه یک چینی ایران نمیان
  • هموطن IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    28 2
    آیا چین چیزی ازما جز نفت می‌خره؟