مجموع نظرات: ۳
پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
۱ نفر

عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده در زمان مناسب خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته و بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از آن به این موضوع توجه ندارند. علاوه بر بالا آمدن فاضلاب از چاه و انتشار بوی بسیار بد و نامطبوع در محیط اطراف، خطراتی همچون ریزش چاه و گاز گرفتگی و ایجاد نم و رطوبت در کمین چاه های پر شده می باشند.

خطرات عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده

متاسفانه عدم توجه به این موضوع در طول سال جان بسیاری از افراد را میگیرد، این در حالیست که براحتی می توان این مشکل را برطرف نمود. نشانه های پر شدن چاه فاضلاب و خطرات عدم تخلیه آن در زمان مناسب را در ادامه مطالعه کنید.

ریزش چاه بدلیل عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده

پس از بالا آمدن سطح فاضلاب درون چاه ها و عدم تخلیه آن، به مرور جداره های چاه سست شده و با کوچکترین ضربه براحتی ریزش می کنند. ریزش چاه فاضلاب یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی می باشد که به دلیل عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده رخ می دهد. با ریزش چاه زمین اطراف دهانه چاه نشست نموده و حتی می تواند منجر به از دست رفتن جان افراد شود. توجه داشته باشید که اگر چاه فاضلاب پر شده و نم و رطوبت را اطراف دهانه آن مشاهده می کنید یا زمین به داخل نشست کرده است، از چاه فاصله گرفته و با تیم های تخلیه چاه فاضلاب تماس بگیرید.

ریزش چاه فاضلاب تخلیه نشده

ایجاد نم و رطوبت به دلیل عدم تخلیه چاه

از دیگر خطرات عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده می توان به ایجاد نم و رطوبت در کف زمین و روی دیوارها اشاره نمود. با بالا آمدن سطح پساب های درون چاه به مرور نم و رطوبت به دیوارهای اطراف منتقل میشود. علاوه بر از دست رفتن جلوه ظاهری دیوار و کف زمین، نم و رطوبت آن باعث ریزش آنها نیز می شود. دیوارهای اطراف چاه های فاضلاب قدیمی و پر شده که زمان زیادی از تخلیه آنها گذشته است مستعد ریزش هستند. لذا هرگونه نم و رطوبت روی زمین و دیوارهای اطراف چاه های فاضلاب را جدی بگیرید و در اولین فرصت با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید.

عدم امکان لایروبی چاه و انتشار بوی بد در محیط

چاه هایی که برای مدت طولانی پر بودن و نسبت به تخلیه آنها اقدامی صورت نمی گیرد، دارای دیواره های بسیار سست هستند. علاوه براین، تجمع زیاد فاضلاب در چاه به مرور منجر به ایجاد لایه هایی در دیواره  و کف چاه شده که بسیار بد بود هستند. بوی بد این لایه ها به محیط اطراف و داخل ساختمان انتشار یافته و به همین دلیل شرایط را برای تنفس بسیار سخت می کنند. لذا لازم است لایروبی به روش استاندارد انجام شده که این امکان برای چاه های پر که مدت طولانی تخلیه نشده اند وجود ندارد. در این شرایط باید چاه تخلیه شده و در زمان مناسب لایروبی انجام شود. اگر برایتان سوال است که چگونه چاه فاضلاب را لایروبی کنیم؟ لازم است بدانید که این کار نیاز به تخصص داشته و با رعایت اصول ایمنی افراد حرفه ای با ابزارهای مخصوص این کار را انجام می دهند. عدم رعایت استانداردها منجر به ریزش چاه در حین لایروبی شده و در نهایت باعث مرگ می گردد.

عدم امکان لایروبی چاه تخلیه نشده فاضلاب

خطر گازگرفتگی در تخلیه چاه فاضلاب

فاضلاب موجود در چاه های فاضلاب به دلیل وجود بسیار زیاد میکروارگانیسم ها و مواد شیمیایی و غیره، گازهای بسیار خطرناکی تولید می کنند. این گازها نه تنها منجر به مسموم شدن افراد میشوند، بلکه خطر انفجار نیز توسط آنها وجود دارد. عدم تخلیه چاه پر شده مخصوصا در روزهای گرم سال باعث میشود حجم گازهای سمی موجود در چاه تا حد زیادی افزایش پیدا کند. به همین دلیل در تخلیه آنها باید حتما از تیم های حرفه ای و با تجربه استفاده شود. در غیر این صورت خطراتی همچون انفجار و آتش سوزی و خفگی به دلیل استشمام گاز را به همراه دارد.

نشانه های پر شدن چاه فاضلاب

با توجه به خطرات عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده که به آن اشاره شد، بهترین کار شناخت نشانه های پر شدن چاه و اقدام برای تخلیه آن در زمان مناسب خواهد بود. در منازل مسکونی و حتی محیط های صنعتی و تجاری اگر نشانه های زیر را در چاه های فاضلاب مشاهده کردید و چاه به سیستم فاضلاب شهری متصل نبود، به معنای پر شدن آن است:

  • بالا زدن فاضلاب از چاه اصلی که در اغلب مواقع در حیاط وجود دارد
  • انتشار بوی بسیار بد و زننده از چاه آشپزخانه و حمام و غیره
  • نشست زمین اطراف دهانه چاه
  • وجود نم و رطوبت در اطراف دهانه چاه و زیر سرامیک و کفپوش آن
  • بالا آمدن چاه توالت و چاهک حمام و آشپزخانه

جلوگیری از خطرات با تخلیه چاه فاضلاب پر شده

بدون شک همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و به همین دلیل باید تا حد امکان به شیوه های مختلف تلاش کنیم تا در معرض خطر قرار نگیریم. لذا بهتر است موارد زیر را درباره چاه های فاضلاب رعایت کنید تا با خطر ریزش آنها مواجه نشوید:

  • بررسی وضعیت چاه های قدیمی که به فاضلاب شهری متصل نمی باشند و اطمینان از پر نشدن آنها
  • دور کردن وسایل سنگین از دهانه چاه هایی که احتمال پر شدن در آنها زیاد می باشد.
  • استفاده از خدمات تیم های تخلیه چاه که تخصص کافی برای تخلیه بدون ریزش چاه را داشته باشند.
  • جلوگیری از باز کردن درب چاه و اقدام برای تخلیه آن توسط افراد غیر حرفه ای و بدون تجهیزات استاندارد
  • جدی گرفتن بوی زننده چاه های فاضلاب و بالا زدن چاه توالت و حمام و آشپزخانه

در حالت کلی می توان گفت، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از خطرات عدم تخلیه چاه فاضلاب پر شده، استفاده از خدمات تیم های متخصص در این زمینه در زمان مناسب می باشد. به عنوان مثال، در هر منطقه از شمال، جنوب و شرق و غرب تهران که حضور دارید، می توانید به صورت شبانه روزی از خدمات تیم تخلیه چاه و لوله بازکنی تهران سماء استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات و دسترسی به راه های ارتباطی این مجموعه در شعب مختلف تهران می توانید به آدرس https://lolebazkonitehran.com/ مراجعه نموده یا نام "لوله بازکنی تهران سماء" را در گوگل جستجو کنید.

کد خبر 669804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha