مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
۱ نفر

طی چند سال اخیر، بازار لوازم خانگی ایران با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده است. از تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز گرفته تا عدم واردات لوازم خانگی برندهای مطرح کره‌ای یا قاچاق محصولات بی کیفیت با لیبل تقلبی شرکت‌های مطرح ! باعث شد تا بسیاری از برندهای تولید کننده ایرانی ضررهای بسیار جبران ناپذیری را متحمل شوند.

قیمت تلویزیون دوو

از این رو، با تلاش دولت و افزایش سرمایه گذاری‌ها در صنعت لوازم خانگی ایرانی، این بازار، فرصتی دوباره پیدا کرد تا بهره گیری از دانش و مهارت مهندسان و متخصصین ایرانی، خودی نشان دهد و سعی کند اعتماد مردم را دوباره به سوی خود جلب کند و از حق نگذریم در این کار، موفق و سربلند بوده است.

همانگونه که به آن اشاره شد، قیمت کالا با پیشی گرفتن از دیگر فاکتورها مانند کیفیت و امکانات، به ترجیح اصلی افراد برای خرید تبدیل شده است. شاید کالاهای ایرانی برای رسیدن به کیفیت محصولات مشابه خارجی، راه درازی را در پیش داشته باشند، اما در عواملی مانند گارانتی، خدمات پس از فروش و موجود بودن قطعات در بازار، برتری کامل از آن لوازم خانگی ایرانی است. در این نوشتار نگاهی به مزایای خرید لوازم ایرانی و مقایسه قیمت تعدادی از برندهای لوازم خانگی ایرانی و خارجی می‌اندازیم. 

کیفیت لوازم خانگی ایرانی

کیفیت همان چیزی است که برندهای مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کند. درست است که برندهای لوازم خانگی خارجی به علت تجربه زیاد و همچنین در دست داشتن آخرین نسل از تکنولوژی‌های صنعتی، محصولات با کیفیت‌تری تولید می‌کنند، اما نمی‌توان با قاطعیت گفت که کالاهای تولید داخل توان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را ندارند، چرا که تولیدکنندگان داخلی، علاوه بر استفاده از دانش و تجربیات متخصصان ایرانی، همواره برای ارتقا کیفیت محصولات خود، با برندهای معتبر خارجی مانند ال جی، سامسونگ، دوو و … همکاری کرده‌اند تا کالاهایی بروز و با کیفیت و از همه مهم‌تر شایسته خانواده‌های ایرانی تولید کنند. 

گارانتی و خدمات پس از فروش 

انتخاب و خرید یک محصول، به معنای پایان ارتباط خریدار و شرکت سازنده نیست؛ بلکه این آغاز ارتباط آنهاست. یخچال فریزر یا هر محصول دیگری، تا زمانی که کار می‌کند به حمایت شرکت سازنده خود نیاز دارد. این موضوع جز با وجود یک گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب رقم نمی‌خورد و همین مورد است که سنگینی کفه ترازو را به سوی برندهای ایرانی می‌کشاند. 

همیشه احتمال خراب شدن وسیله به هر دلیلی وجود دارد و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. کالاهای خارجی، به دلیل اینکه نمایندگی رسمی در کشور ایران ندارند، خدمات پس از فروش معتبری نیز ارائه نمی‌دهند و اجناسی هم که در بازار وجود دارد، یا بدون گارانتی هستند و یا گارانتی آن‌ها نامعتبر است.

قیمت لوازم خانگی ایرانی

قیمت همواره یکی از اولویت‌های خرید لوازم خانگی بوده است که امروزه به اصلی‌ترین ملاک و فاکتور یک خرید تبدیل شده است. به طورکلی قیمت لوازم خانگی ایرانی کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی است اما باید این موضوع را در نظر گرفت که قیمت کمتر به منزله کیفیت پایین قطعات نمی‌باشد، بلکه عوامل مختلفی در قیمت گذاری یک محصول نقش دارند. 

قطعات و مواد اولیه بیشتر کالاهای تولید داخل، در داخل ایران تولید و یا مونتاژ می‌شوند. در حالی که مدل‌های وارداتی باید مسیری طولانی را طی کنند تا وارد کشور شوند و به دست مصرف کننده برسند که وجود همین واسطه‌های زیاد، باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود، چیزی که در کالاهای تولید ایران دیده نشده و حتی برخی از برندهای داخلی، امکان خرید مستقیم از تولید کننده را نیز فراهم نموده اند.  

حال که با برخی از مزایای خرید لوازم خانگی ایرانی آشنا شدیم، به مقایسه قیمت برخی از لوازم خانگی ایرانی و خارجی می‌پردازیم. 

قیمت تلویزیون 

تلویزیون یکی از لوازم اصلی و پرطرفدار خانه است که شرکت‌های بسیاری به تولید آن پرداخته‌اند.  تحریم‌ها، باعث شد تا برندهای تولید کننده ایرانی، از فرصت پیش رو استفاده کرده و توانایی‌های خود را به رخ برندهای مطرح خارجی بکشند. قیمت تلویزیون به طور کلی به عوامل مختلفی مانند نوع آن یعنی هوشمند بودن یا نبودن، کیفیت صفحه نمایش یعنی ۴K، Full HD و HD، سایز تلویزیون، امکانات و درگاه‌های ارتباطی آن‌ها بستگی دارد. 

در کل تلویزیون‌های ایرانی به دلیل مواردی که پیش‌تر درمورد آن‌ها صحبت شد، قیمت مناسب‌ تری دارند و خرید آن‌ها هوشمندانه‌تر است. به عنوان مثال، قیمت تلویزیون دوو، مدل ۴K SMART سایز ۵۵ اینچ، چیزی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان است در حالی که شرکت سونی، همین تلویزیون با مشخصات مشابه را حدود ۲۴ میلیون تومان ارائه می‌دهد، آن هم بدون گارانتی !

قیمت یخچال فریزر 

یخچال فریزر از آن دسته لوازم خانگی است که تنوع زیادی دارد. از مدل‌های کوچک هتلی و فریزر صندوقی گرفته تا یخچال فریزر ساید بای ساید و درب فرانسوی و دوقلو. انتخاب مورد مناسب هر فرد و خانواده، بسته به موارد مشخصی چون نوع استفاده، تعداد اعضای خانواده، محل نصب و قرارگیری، امکانات و … دارد. 

یخچال فریزرهای خارجی از آب‌ها، گمرک و انبارهای زیادی گذر می‌کنند تا به خانه ایرانی‌ها راه پیدا کنند؛ در صورتی که برای خرید یخچال فریزر ایرانی واسطه‌ها کمتر و در برخی موارد حذف شده‌اند که همه این موارد باعث قیمت مناسب‌تر آنها شده است. به عنوان مثال، قیمت یخچال هیمالیا مدل تسلا که از سری مدل‌های ساید بای ساید این برند محبوب ایرانی است، حدود ۲۴ میلیون تومان است که دارای امکاناتی مانند یخساز و آبسردکن اتوماتیک، فیلتر تصفیه آب و هوای درون کابین و.. است. در حالی که پایه‌ترین مدل ساید بای ساید سامسونگ، حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. 

قیمت یخچال فریزر هیمالیا

قیمت اجاق گاز 

از مدتها پیش، اجاق گاز به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات ایرانی شناخته‌شده است و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. اجاق گاز ایرانی همان محصولی است که در عین باکیفیت بودن، قیمت مناسبی نیز دارد. 

احتمالا نام برندهای اجاق گازهای ایرانی برای بسیاری از افراد آشنا باشند و یکی از آنها را در خانه خود داشته باشند. برندهایی همچون تاکنو، سینجر، دوو، اسنوا، هیمالیا و بست از جمله معروف‌ترین برندهای ایرانی هستند که به تولید اجاق گاز پرداخته‌اند.  به عنوان مثال قیمت اجاق گاز تاکنو سری فالکون که دارای ۴ فر نیز می‌باشد، حدود ۱۱ میلیون تومان است که در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار مقرون به صرفه است. 

 

قیمت اجاق گاز تاکنو

فروشگاه اینترنتی رادهوم

یکی از فروشگاه‌هایی که با هدف حمایت از کالای داخلی، سبد کالایی خود را ارائه کرده است، فروشگاه اینترنتی رادهوم است. رادهوم، یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی در استان خوزستان است که با بررسی بازار و سلیقه همه افراد و خانواده‌ها، تلاش نموده است تا سبد کاملی از لوازم خانگی نظیر یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز و دستگاه آب تصفیه کن از برندهای مطرح و خوش نام و نشان ایرانی را ارائه دهد تا دست خریداران محترم برای انتخاب باز باشد. 

همچنین، کارشناسان این مجموعه با بررسی ابعاد مختلف هریک از کالا، نقد و بررسی تخصصی هریک از آن‌ها را نوشته‌اند تا فرآیند انتخاب و خرید، بیش از پیش آسان شود. 

قیمت‌های درج شده در صفحه هریک از کالا، بروز بوده تا هیچ مشکلی برای خریداران محترم به وجود نیاید. رادهوم، با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه‌ای در واحد لجستیک خود،متعهد می‌شود که سفارش کاربران را صحیح و سالم و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها می‌رساند. 

کد خبر 670684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha