بادهای شدید آتش‌سوزی‌های جنگلی را به سمت روستاهایی در شمال نیومکزیکو سوق داده و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود در پی شعله‌ور شدن آتش‌سوزی‌ها در جنوب غرب آمریکا کرده است.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات محلی، بیش از ۱۲ جامعه کوچک به دلیل ادغام دو آتش‌سوزی در کوه‌هایی در حدود ۳۰ مایلی شمال شرقی سانتافه، که توسط وزش باد با سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر به وجود آمد، تخلیه شدند.

جوی آنسلی، سخنگوی شهرستان سن میگوئل که در آن آتش‌سوزی ادامه دارد، گفت: «این دلخراش و وحشتناک است. ما به مردم اجازه نمی‌دهیم پس از بیرون آمدن دوباره وارد شهر شوند. این یک وضعیت بسیار جدی و بسیار وحشتناک است.»

به گفته سایت ردیابی آتش Inciweb، آتش‌سوزی‌های موسوم به Calf Canyon و Hermits Peak در حدود ۱۲ مایلی شمال غربی لاس وگاس، نیومکزیکو ترکیب شدند.

این آتش سوزی‌ها در میان بیش از ده‌ها آتش‌سوزی در سراسر جنوب غربی ایالات متحده به دلیل خشکسالی چندین دهه همراه با پوشش گیاهی خشک فراوان بودند که این نگرانی را ایجاد کرد که این منطقه برای امسال در معرض آتش‌سوزی شدیدی قرار دارد.

به گفته زیست‌شناسان، افزایش دما باعث کاهش برف‌های زمستانی شده که منجر به آتش‌سوزی‌های بزرگ‌تر و شدیدتر در اوایل سال جاری میلادی شده است.

به گفته دانشمندان آب و هوا، خشکسالی طولانی‌مدت توسط تغییرات آب و هوایی ناشی از رفتارهای انسان تشدید شده است.

لورا رابون، سخنگوی جنگل ملی لینکلن در جنوب نیومکزیکو که در آن دو نفر در آتش‌سوزی جان باخته‌اند، گفت: «نیومکزیکو در حال حاضر چندین آتش‌سوزی دارد، آریزونا چندین آتش‌سوزی دارد و این در اوایل فصل غیرعادی است.»

کد خبر 671693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha