ارتحال آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا موضوعی بود که روز گذشته واکنش جامعه و البته برخی از نمایندگان مجلس را در توئیتر به دنبال داشت. دیگر موضوعات اقتصادی همچون تاثیرات حذف ارز ترجیحی یا واردات خودرو نیز همچنان مورد توجه است. نمایندگان مجلس امروز درباره برخی مصوبات و طرح‌های دیگر که احتمالا نتایج خوبی خواهد داشت در توئیتر اطلاع‌رسانی کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده تهران در مجلس و نائب رئیس کمیسیون آموزش درباره ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا توئیت کرد: «از خداییم و به سوی او بر می‌گردیم. “معلم اخلاق” به معنای حقیقی کلمه صفتی برازنده آیت الله فاطمی‌نیا بود. درگذشت این عالم ربانی را به خانواده محترم و همه شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می‌گویم. رحمت و رضوان الهی بر او باد.»

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو هم که این روزها کم خبر است، به خبر درگذشت آیت‌الله فاطمی نیا واکنش نشان داد و در حساب توئیتری خود نوشت: «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ ارتحال اسوه اخلاق، استاد علم و معرفت، حضرت آیت الله فاطمی‌نیا که عمری در راه اسلام تلاش کرد، موجب تأثر و تألم شد. این مصیبت را حضور بقیه الله الاعظم و مردم ایران تسلیت می‌گویم.»

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم با انتشار تصویری از آیت‌الله فاطمی‌نیا و به کاربردن هشتگ مربوطه توئیت کرد: «گوهری ناب نایاب شد....»

نمایندگان مجلس امروز در فضای مجازی به چه موضوعاتی پرداختند؟

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم با اشاره به سابقه علمی آیت‌الله فاطمی نیا در توئیتر خود نوشت:«شاگردی باواسطه سیدعلی قاضی و تلمذ در محضر سیدمحمدحسین طباطبائی، محمد تقی بهجت و رضا بهاءالدینی فرصت گران قدری بود که استاد اخلاق سید عبدالله فاطمی نیا را نصیب شده بود. خطیب و کتاب شناس علم رجال و عرفان نظری، منشاخدمات بسیار در معرفی اسلام ناب محمدی و دفاع از انقلاب اسلامی بود. این فرزانه گرانقدر با سخنان روح بخش خود در منابر با عطر قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه جان تشنه مشتاقان را سیراب و سرانجام با کوله باری از تلاش،کوشش و مجاهدت با اجداد طاهرش محشور شد.»

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر کاهش قاچاق

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس که عضو کمسیون اقتصادی مجلس نیز هست در حساب توئیتری خود به برخی اتفاقات اقتصادی در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد که به گفته او ناشی از حذف ارز ترجیحی در ایران است. او در توئیتر نوشت: «افزایش قیمت آرد و روغن در اقلیم کردستان عراق، هم ثابت می‌کند چه حجمی از این محصولات استراتژیک به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شده و هم اینکه حذف یارانه از کالا تا چه حد بر کاهش قاچاق تاثیرگذار بوده است.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس هم در توئیت خود به مساله واردات خودرو اشاره کرد و نوشت: «واردات خودرو به نام مردم و به کام پولدار بی فایده است. اتفاقی که همواره رخ داده و اتومبیل خارجی کالایی برای فخر فروشی اقشار پولدار است. دستگاه‌های متولی باید به نحوی عمل کنند که اقشار متوسط وضعیف جامعه هم توان خرید داشته و در عین حال انحصار خودروسازان بی‌کیفیت داخلی را هم بشکند.»

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران هم با تاکید بر مقابله با رانت‌خواران در توئیتر نوشت: «دولت باید با ویژه خوارانی که با اصلاحات اقتصادی متضرر می‌شوند و محرک و مشوق التهاب آفرینی برای به عقب انداختن تحول اصلاحی‌اند، قاطعانه برخورد کند.»

رئیس‌جمهوری پاسخ دهد

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی هم ساعتی قبل با طرح سئوالی از رئیس جمهور در توئیتر خود نوشت: «در سند تحول دولت سیزدهم به تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی اشاره شده است. مسئولان وزارت نفت بیان داشته‌اند که این موضوع، کارشناسی نیست! آقای رئیسی پاسخ دهند آیا این سند ملاک عمل دولت هست یا نه؟ آیا وزرای شما این سند را قبول دارند؟»

فاطمه قاسمپور یکی دیگر از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان و خانواده هم در توئیتر خود با اشاره به گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها نوشت: «قانون جهش تولید دانش‌بنیان از سال گذشته تا مرحله تصویب نهایی، فرآیند کارشناسی دقیقی را در مجلس طی کرده است و می‌تواند علاوه بر فواید جدی در حوزه اقتصاد برای حوزه زنان نیز فواید بسیاری داشته باشد.»

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر، ‌نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس‌، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز به برنامه کمیسیون متبوعش درباره قانون چک اشاره کرد و نوشت: «‌خبر مسرت بخش کاهش ۵۰درصد آمار محکومان ناشی از چک که توسط رئیس هیات امنای ستاد دیه مطرح شد، موید دیگری بر اهمیت اجرای کامل قانون چک است. در کمیسیون اصل نود همچنان پیگیر تکمیل اجرای تکالیف قانونی این موضوع از جمله مسدود وجوه حساب صادرکنندگان چک برگشتی هستیم.»

کد خبر 676962

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha