سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۱ نفر

انبوهی از خودرو در شانه خاکی حاشیه جاده باریک سولقان به امامزاده داود(ع) توقف کردند و سرنشینانشان به نقطه‌ای خیره شدند. دنباله نگاه آنها به ارتفاعات بالای پل ختم می‌شود و افرادی که خودشان را برای سقوط و پایین آمدن از پل آماده می‌کنند.

سقوط با طناب

همشهری آنلاین ‌ـ ثریا روزبهانی: محدوده غربی تهران فضا و موقعیت خوبی برای ورزش کردن در طبیعت دارد؛ از بوستان‌های بزرگ، کوهستان تا دره، رودخانه، آبشار و جنگل و این یک ویژگی خوب برای مناطق غرب پایتخت است، اما گویا ورزش در این مکان‌ها، هیجان و سرگرمی آنچنانی برای ورزشکاران ماجراجو نداشته است و  این بار سقوط با طناب را از پل آزادراه تهران-شمال تجربه می‌کنند.

تعداد اعضای گروه کم نیست و با شمارش سرانگشتی حدود ۲۰ نفری می‌شوند. باوجودی که هوا بارانی است، تک به تک قلاب طناب را دور کمرش می‌بندد و فردی که به‌عنوان مربی یا مسئول کمپ، چک می‌کند تا مطمئن شود تا طناب محکم بسته شده است. طولی نمی‌کشد که از پل، با طناب آویزان شده و آهسته آن را شل و خودشان را به زمین می‌رساند.

سقوط از پل تهران ‌ـ شمال

این قسمت از پل تا سطح زمین بیش از ۱۰متر ارتفاع دارد و هر لحظه با کوچک‌ترین بی‌دقتی، جانشان به خطر می‌افتد. از سوی دیگر به دلیل عرض کم این جاده و توقف خوردوها، امکان تصادف برای گردشگران و شهروندان بیش از پیش تشدید می شود. وقتی از آنها درباره نحوه آشنایی، سابقه فعالیت، دوره‌های آموزشی، چگونگی برپایی این تور یا رعایت نکات ایمنی سؤال می‌کنم، می‌گویند: «این برنامه تفریحی و آموزشی است.

برخی از ورزشکاران برای آموزش آمده‌اند تا فنون و نحوه پایین آمدن از ارتفاع را با طناب یاد ابگیرند و برخی دیگر هم برای تفریح و سرگرمی در تیم حضور دارند. نظارت، آموزش و برپایی این کمپ توسط فلانی انجام می‌شود. او سال‌ها در این حرفه تجربه دارد و علاقه‌مندان را از طریق گروه تلگرامی جذب یا زمان برپایی کمپ و مکان آن را اعلام می‌کند.

سقوط از پل تهران ‌ـ شمال

اغلب این تفریحات با طناب در دره‌های اطراف منطقه ۲۲ مانند دره‌های وردیج یا ارتفاعات سولقان مانند همین پل انجام می‌شود.»

کمی بی‌دقتی یا نداشتن مهارت کافی در کار با طناب کافی است تا حادثه ناگواری رخ دهد. طبق مشاهدات نه امکانات امدادی وجود دارد و نه مسئولی که ایمن بودن این مسیر را برای سقوط و پایین آمدن با طناب بررسی کند.

کد خبر 678352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha