مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان انگلیسی در حال تحقیق بر روی پرونده قتل دختری 12 ساله هستند که متعلق به 62 سال پیش است

در ژوئن 1946 به موریل ردینکواتر 12 ساله که  از مدرسه به خانه بازمی‌گشته حمله می‌شود و مردی بعد از تجاوز وی را می‌کشد.

متخصصان جنایی، DNA قاتل را از روی اسپرم‌های وی پیدا کرده‌اند که بر روی لباس دختر یافت شده‌بود. با استفاده از DNA قاتل، متخصصان DNA خانوادگی وی را نیز یافته‌اند و بدین معنی است که حتی اگر قاتل تا به امروز زنده‌نباشد، می‌توان با شناخت نزدیک‌ترین DNA مردانه در خانواده وی، او را شناسایی کرد.

تلاش‌ برای شناسایی مستقیم DNA وی تا به حال نتیجه‌ای نداشته است چرا که از او هیچ اطلاعاتی در بانک اطلاعاتی DNA انگلستان وجود ندارد.

پائول بتل از پلیس ساوت ویلز که تحقیقات جدید این پرونده را در دست دارد می‌گوید که قاتل مردی 18 تا 25 ساله است که احتمالاً اگر تا به امروز زنده باشد حدود 80 سال دارد.

بازرس بتل می‌گوید که او تا به حال بر روی 40 تا 50 مرد از مظنونین اصلی این پرونده کار کرده‌است. اگر کسی از این افراد به عنوان مضنون اصلی معرفی شود تست DNA‌ از او به عمل می‌آید و در صورتی که مضنون زنده نباشد از افراد خانواده او تست DNA  به عمل می‌آید. با این حال هیچکدام از مضنونین و خانواده‌های آن‌ها برای تست DNA معرفی نشده‌اند.

دانشمندان برای بدست آوردن DNA از سلول از روشی به نام Y-STR استفاده می‌کنند که DNA خانوادگی فرد را نیز مشخص می‌کند.

با این روش مشخصه‌های دقیقی از کروموزوم Y فرد بدست می‌آید که در انسان از پدر به پسر و به طور تمام و کمال منتقل می‌شود.

تجسس‌ در خانواده قاتلان به حل شدن پرونده قتلی در کاردیف که متعلق به سال 1988 است کمک کرد. در این پرونده، از تجسس برروی DNA که از صحنه جرم پیدا شده بود، مشخصات پسری 14 ساله بدست آمد که بعد از تحقیقات زیادی عموی وی که قاتل پرونده بود شناسایی شد و در سال 2003 به حبس ابد محکوم شد.

کد خبر 67900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز