به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی شفیعی درباره لزوم اجرای پروژه بزرگراهی شهید متوسلیان، گفت: این پروژه همچنان در دست مطالعه قرار دارد؛ ولی با توجه به قطع شبکه بزرگراهی در این منطقه، باید فکری برای اتصال این شبکه بزرگراهی کرد و این یک نیاز برای منطقه است.
به گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مدل پیشنهادی برای اجرای این پروژه بزرگ، اظهارکرد: مدل پیشنهادی از سوی معاونت عمرانی، استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی در این پروژه است و با توجه به اینکه یک مجموعه در بخش خصوصی، پیشنهاد احداث این پروژه و اجرای آن را در قالب یک مدل مالی با مشارکت شهرداری و شهروندان ارائه داده است و در این مدل، تامین مالی این پروژه به این شیوه دیده شده، به نظر می رسد در صورت تامین مالی، انجام این پروژه بهتر از انجام ندادن آن است.
او در پاسخ به این سوال که آیا شهر تهران در بخش حمل و نقل عمومی اولویتهای بالاتری نسبت به بزرگراه شهید متوسلیان ندارد؟ گفت: برخی از پروژهها شاید پیشنهاد بخش خصوصی باشد که به هر دلیلی نسبت به اجرای این پروژهها تمایل دارند، لذا ما نیز هیچ ممنوعیتی برای مشارکت بخش خصوصی نداریم.
شفیعی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگیها و برنامه ریزیهای انجام شده ما به زودی مجموعهای از پروژههایی که میتواند با مشارکت بخش خصوصی در شهر تهران انجام شود اعلام و اطلاع رسانی خواهیم کرد و این مشارکت از سطح خرد تا کلان را در بخشهای مختلف شهری اعم از شهرسازی، عمرانی، بافت فرسوده و ...، همچون مشارکت در پروژههای دوچرخه و موتورسیکلتهای اشتراکی یا ساخت مترو را شامل میشود و نکته قابل توجه و جذاب در این بخش، تنوع سبد پیشنهادی بسیار زیاد در پروژههای مشارکتی شهر تهران است.
او گفت: به عنوان مثال شرکت مپنا اخیرا اعلام کرده است که آمادگی دارد یک خط کامل را با سرمایه گذاری خودش در حوزه ساخت و تامین تجهیزات این خط مترو احداث کند.
نظر شما