یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

گروه اجتماعی - سرپرست مجتمع قضایی اطفال گفت: قرار است نهادی به نام نهاد ملی کودک در کشور تشکیل شود که درصورت ایجاد آن مرکز مهمی جهت بررسی جرایم کودک آزاری است.

رباب قادری وقاری گفت: کودک آزاری جرمی عمومی است و هر ارگانی از وقوع این جرم اطلاع یابد موظف به اعلام آن است و باید به ارگانها اطلاع‌رسانی شود که در صورت مواجه با این جرم آن را به مراجع ذی ربط اطلاع دهند.

وی افزود: برخی مسئولین آموزش و پرورش معتقدند  که اعلام جرم کودک آزاری توسط مسئولان مدرسه برای آنها ایجاد خطر می‌کند، یعنی از امنیت خود نگران بودند و پیشنهاد می‌کردند که در مدارس نمایندگانی از دادسرا رفت و آمد داشته یا اسکان داده شوند که این گزارشات شفاهاً به اطلاع آنها رسیده و در واقع پیگیری و اعلام از طرف خود آن نمایندگان صورت گیرد.

قادری ادامه داد: با در نظر گرفتن اینکه عده زیادی از کودکانی که تحت آزار از جانب والدین یا نزدیکان قرار می‌گیرند در مدارس حاضر شده و با مشاهده وضع آنها مسئولان مدارس پی به وقوع کودک آزاری می‌برند و از اعلام آن وحشت دارند باید راهکارهایی برای حفظ امنیت این قشر (مسئولان مدارس) اندیشیده شود تا آنها به راحتی بتوانند مشاهدات خود را در موارد کودک آزاری گزارش دهند.

وی در مورد اینکه آیا در این خصوص خلأ قانونی وجود دارد، گفت: به نظر من فقدان قانونی در این خصوص وجود ندارد و اگر فقدانی هست در خصوص راهکارهای مناسب برای تعقیب و گزارش جرایم توسط پلیس و نیروهای انتظامی است که در این خصوص تدابیری باید اندیشیده شود.

کد خبر 6806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز