ماشین ظرفشویی وسیله ای است که اگر هنگام خرید درست انتخاب شود می تواند باعث شود در طول سال ها در زمانتان صرفه جویی کنید و دیگر خودتان کار شستن ظرف ها را انجام ندهید ولی اگر هم خوب انتخاب نشود و همیشه دردسر خراب شدن و مشکلاتی از این قبیل داشته باشد نه تنها در وقت شما صرفه جویی نخواهد شد بلکه وقت شما را بیشتر می گیرد.

image-20220605153208-1.png

این موضوع نشان می دهد که خرید ظرفشویی موضوعی است که باید پیش از انجام آن تحقیقات کافی انجام داد و اطلاعات لازم را به دست آورد. ماشین های ظرفشویی هرساله با عرضه مدل های جدید دارای قابلیت های جدیدی می شوند که دانستن این قابلیت ها می توان به داشتن یک انتخاب بهتر حین خرید به شما کمک کند. در انتخاب ماشین ظرفشویی باید به یکسری نکات توجه ویژه داشت که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را برایتان نوشته ایم.

طراحی ماشین ظرفشویی

اگر زیبایی آشپزخانه تان برایتان مهم است باید هنگام خرید به طراحی ماشین ظرفشویی تان دقت کنید. شاید در نگاه اول احساس کنید که همه ماشین ظرفشویی ها شبیه به هم هستند اما با نگاه به جزئیات خواهید دانست که آن ها بسیار با هم متفاوت هستند. ماشین ظرفشویی ها به طور کلی به سه دسته توکار، رومیزی و ایستاده تقسیم می شوند.

عموما کسانی که به دنبال یک دکوراسیون جمع و جور هستند ماشین ظرفشویی های توکار را استفاده می کنند. این نوع ماشین ظرفشویی ها مدرن ترین ماشین های ظرفشویی در بازار هستند و در فضای بین کابینت ها قرار می گیرند.

ظرفشویی های رومیزی کوچک هستند و معمولا برای شستن تعداد ظرف های کم مورد استفاده قرار می گیرند. این ظرفشویی ها روی کابینت یا یک میز درون آشپزخانه قرار می گیرند. ماشین های ظرفشویی رومیزی به خاطر ظرفیت کمتری که دارند قیمت پایین تری هم نسبت به دو مدل دیگر دارند.

ماشین های ظرفشویی ایستاده یکی از مدل های پرفروش در بازار است که برای خانواده های پرجمعیت و خانواده هایی که زیاد مهمانی برگزار می کنند مناسب است. این مدل ها عموما بزرگ هستند و فضای زیادی اشغال می کنند.

سنسورهای تشخیص میزان کثیفی

وجود سنسورهای تشخیص میزان کثیفی باعث می شود که ماشین ظرفشویی بتواند مقدار کثیفی ظروف را تشخیص دهد و در نتیجه اگر میزان کثیفی ها کم بود میزان کمی آب برای شستشوی آن ها استفاده کند و اینگونه در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد. وجود این سنسور می تواند در طولانی مدت روی هزینه ای که برای آب پرداخت خواهید کرد تاثیر بگذارد.

قابلیت شستشوی ظروف بسیار کثیف

قابلیت شستشوی ظروف خیلی کثیف به ماشین ظرفشویی این امکان را می دهد که با استفاده از یک چرخه شستشوی خاص، ظروف بسیار کثیف را تمیز کند. این فعالیت ممکن است تنها چند دقیقا طول بکشد و سپس ماشین ظرفشویی کار عادی خودش را انجام دهد.

تعداد برنامه های شستشو

ماشین های ظرفشویی باید حداقل دارای سه برنامه شستشو سبک، معمولی و سنگین باشند. مدل های جدیدتر برنامه های شستشوی بیشتری دارند. برنامه شستشوی اکسپرس، برنامه شستشوی تک قفسه، روش اسکرابر برای قابلمه ها، شستشو با بخار، شستشوی چینی ها و کریستال ها و برنامه ضدعفونی کردن ظروف از جمله برنامه های دیگری هستند که می توانند در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشند.

یک نکته لازم به ذکر است این می باشد که گزینه ضدعفونی برای ضدعفونی کردن ظروف نیست و این برنامه در واقع فضای داخل ظرفشویی را ضدعفونی می کند. این کار با آب داغ بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت انجام می شود.

در زمان خرید ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

دارا بودن مخزن استیل ضد زنگ

یکی دیگر از نکاتی که باید حین خرید ماشین ظرفشویی به آن توجه کنید این است که این وسیله دارای مخزن استیل ضد زنگ باشد. هم استیل بودن و هم ضدزنگ بودن آن دلایلی دارند. استیل بودن از این جهت دارای اهمیت است که مخزن های پلاستیکی معمولا کیفیت و مقاومت پایین تری دارند.

ضد زنگ بودن استیل هم به این خاطر اهمیت دارد که فضای ماشین ظرفشویی یک فضای کاملا مرطوب و دائما در تماس با آب است. فلزات معمولی در مواجهه با رطوبت دچار زنگ زدگی می شوند. اگر استیل استفاده شده در مخزن ضد زنگ نباشد زنگ خواهد زد و این ممکن است روی شستشوی ظروف تاثیر بگذارد.

دارا بودن خشک کن حرارتی

مدل های قدیمی ماشین ظرفشویی معمولا در عرض چند ساعت پس از انجام برنامه شستشو با استفاده از گرمای مخزن و عملیات آبگیری ظروف را خشک می کنند. در مدل های جدیدتر ولی برای این که زودتر ظروف خشک و قابل استفاده شوند از عنصر حرارت استفاده می کنند. برخی مدل ها دارای فن هایی هم هستند که با حرارت موجود در فضای مخزن را در آن به جریان می اندازند تا همه ظروف در معرض حرارت قرار بگیرند.

کم بودن میزان مصرف آب و برق

اگر می خواهید هر ماه با قبض های آب و برق سرسام آور رو به رو نشوید هنگام خرید ماشین ظرفشویی به میزان مصرف آب و برق آن توجه کنید. ماشین ظرفشویی وسیله ای است که قرار است در یک ماه دفعات زیادی از آن استفاده کنید و اگر ماشین ظرفشویی که خریداری می کنید دارای استانداردهای لازم در زمینه انرژی نباشد قطعا هر ماه با قبض های آب و برق بالایی روبه رو خواهید شد.

دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس فروش یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در خرید ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. این موضوع به شما کمک می کند که در صورت وجود مشکل در ماشین ظرفشویی دستتان به جایی بند باشد و بتوانید وسیله ای که خریداری کرده اید را به راحتی با یک نسخه سالم تعویض کنید.

در زمان خرید ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تعمیر پذیر بودن ماشین ظرفشویی

آخرین نکته ای که قرار است در این مطلب به آن اشاره کنیم تعمیر پذیر بودن ماشین ظرفشویی است. از آنجایی که قیمت لوازم خانگی بالاست بهتر است حتما تعمیرپذیر بودن ماشین ظرفشویی را باید مورد توجه قرار دهید.

هر چقدر که یک ماشین ظرفشویی خوب و عالی باشد باز هم ممکن است بعد از چند سال استفاده خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. تعمیر ظرفشویی ال جی و تعمیر ظرفشویی بوش از دیگر مدل ها ساده تر هستند و به همین خاطر این دو ماشین ظرفشویی را تعمیر پذیرتر از دیگر ماشین های ظرفشویی می دانند.

اگر ماشین ظرفشویی شما تعمیر پذیر باشد دیگر لازم نیست با یک خرابی کوچک یا بزرگ به دنبال خرید یک ماشین ظرفشویی دیگر باشید و می توانید با تماس گرفتن با یک مرکز تعمیر معتبر مانند کاراباما در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی تان اقدام کنید.

این مرکز تعمیرات لازم را در محل شما انجام می دهد و لازم نیست که هزینه های جابه جایی و دردسر حمل ظرفشویی به خارج از خانه را متحمل شوید. این مرکز با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ تکنسین که به طور میانگین دارای ۱۱ سال تجربه هستند در سریع ترین زمان ممکن نسبت به اعزام تکنسین به منزل شما اقدام می کند.

هزینه های تعمیر توسط کاراباما منصفانه خواهد بود و تکنسین های آن برای اطمینان شما از حفظ حریم شخصی دارای تاییدیه های لازم از مراجع قضایی هستند. همچنین بر خلاف مراکزی که نقش واسطه را ایفا می کنند این مرکز کار تکنسین های خود را تا ۱۸۰ روز ضمانت می کند.  

کد خبر 681188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha