به گزارش همشهری، نصرتالله کاشانی دیروز در سیامین جلسه شورای معاونان شهرسازی و معماری مناطق شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: نه تنها صدور پروانه و خدمات شهرسازی بلکه هر خدمتی که شهرداری میخواهد به شهروندان ارائه دهد در این دفاتر مستقر خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: نباید تصور کرد با راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک، کار از دست معاونان شهرسازی خارج شده بلکه بخشی نیز به زیرمجموعههای این معاونت افزوده شده است.
کاشانی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته تصور میشد دفاتر خدمات الکترونیک جدی نمیشود، تصوری اشتباه بوده و این دفاتر امروز جدی شدهاست، بنابراین ما باید در اعمال حاکمیتیمان تغییر ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال تمام پروندهها پلمب شده و اطلاعات آنها در سیستم ثبت میشود، بیان داشت: ما به کار کردن با کاغذ و پرونده عادت کردهایم اما این اعتیاد به کاغذ را باید از کارکنان شهرسازی گرفت و سیستمهای نرم افزاری را جایگزین آن کرد.
دفاتر خدمات الکترونیک، طرح شهرداری تهران برای مکانیزاسیون سیستم اداری و تسریع در خدماترسانی به شهروندان است.
این طرح همچنین از آنجا که امکان ارتباط چهره به چهره مابین متقاضیان دریافت پروانههای ساخت و پایان کار و کارشناسان و ناظران مرتبط را به حداقل میرساند، نقش قابل توجهی در کاهش فساد اداری نیز دارد.