گروه اقتصادی: رئیس سازمان امور مالیاتی از پیشنهاد تعیین سقف 350هزارتومانی برای معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد، ادامه اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان بزرگ اقتصادی و ارسال نخستین فرم اظهارنامه‌های مالیات‌بر ارزش‌افزوده از هفته آینده خبر داد.

علی‌اکبر عرب‌مازار در حاشیه سومین همایش حسابرسی مالیاتی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت معافیت‌های حقوق و دستمزد کارکنان دولت و کارگران مشمول تامین اجتماعی اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی سازمان امور مالیاتی به دولت برای تعیین معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد، سقف معافیت‌ مالیاتی 350 هزار تومان پیش‌‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی، لایحه سقف معافیت مالیاتی امسال را به دولت ارائه کرده، افزود: طبق روال سابق، سقف معافیت مالیاتی امسال باید از 227هزار تومان به 247 هزار تومان می‌رسید اما در لایحه سازمان امور مالیاتی، این رقم 350 هزار تومان پیشنهاد شده است.

گفتنی است سال گذشته درآمد حقوق بگیران تا میزان 227 هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف بود پیش از این سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران براساس فرمولی که از قانون نظام هماهنگ تبعیت می‌کرد محاسبه می‌شد ولی با تصویب قانون خدمات مدیریت کشوری در سال گذشته، باید فرمول جدیدی برای آن تعریف می‌شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسید که دولت تاکنون در ارسال این لایحه به مجلس تعلل ورزیده است.

درصورت تصویب لایحه پیشنهادی سازمان امور مالیاتی، انتظار می‌رود رقم جدید معافیت حقوق‌بگیران از اول فروردین امسال برای آنها محاسبه شود.

ادامه اجرای مالیات بر ارزش افزوده

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اعلام کرد: نخستین اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده برای مشمولان مرحله اول اجرای این نظام که فعالان بزرگ اقتصادی هستند، از هفته آینده ارسال خواهد شد و تا آخر آذر‌ماه، مرحله نخست بررسی اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده پایان می‌یابد.

عرب‌مازار همچنین درباره وضعیت تدوین لایحه توقف یکساله مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: ما پیش‌نویس لایحه را به دولت داده‌ایم که شامل ماده واحده‌ای مبنی بر تعویق یکساله زمان اجرای قانون است.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال اجراست. اگر لایحه‌ای به مجلس رفت و تصویب شد، برای اقدامات بعدی تعیین تکلیف می‌شود. وی همچنین از تحقق 100 درصدی درآمدهای مالیاتی در 7 ماه نخست امسال خبر داد.

کد خبر 68144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز