وزارت امور خارجه آمریکا مجوز فروش قطعات لازم برای نگهداری از کشتی‌های جنگی تایوان که اغلب طراحی یا ساخته خود آمریکا هستند را صادر کرد.

کشتی جنگی تایوان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، آمریکا  فروش ۱۲۰ میلیون دلاری قطعات به منظور حفاظت از کشتی‌های جنگی تایوان را تایید کرده است. به گفته وزارت دفاع تایوان خرید این قطعات و تضمین بقای کشتی‌های جنگی، به اطمینان از آمادگی رزمی در برابر آنچه که او فعالیت‌های مکرر چین در نزدیکی جزیره خوانده، کمک می‌کند.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که پس از تایید وزارت امور خارجه برای فروش قطعات کشتی‌های جنگی، که پیش‌تر از سفارت تایوان در واشنگتن درخواست شده بود، گواهینامه مورد نیاز را به جهت اطلاع به کنگره ارسال کرده است.

همچنین در این بیانیه آژانس آمده که این توافق فروش شامل قطعات یدکی و طبقه بندی نشده برای کشتی‌ها و سیستم های کشتی، کمک های فنی لجستیکی، پشتیبانی فنی و لجستیکی پیمانکار و دولت آمریکا را شامل می‌شود.

وزارت دفاع تایوان می‌گوید، انتظار است این توافق ظرف یک ماه اجرایی شود. وزرات دفاع در این‌باره گفت: «باتوجه به فعالیت‌های مکرر اخیر کشتی‌های جنگی چین در دریا و حریم هوایی اطراف کشورمان، قطعات کشتی‌هایی که ایالات متحده با فروش آن موافقت کرده  به حفظ تجهیزات و مصرف مناسب کشتی‌های نیروی دریایی ما کمک می‌کند و نیازهای واقعی ما را در زمینه وظایف آمادگی رزمی برآورده می‌کند.»

با این حال، هیچ یک از طرفین جزئیاتی درباره قطعاتی که تایوان دریافت خواهد کرد، ارائه نداده‌اند. اکثرکشتی‌های جنگی اصلی تایوان ساخته یا طراحی آمریکا هستند.

گفتنی است که آمریکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر، روابط رسمی با تایوان ندارد، اما واشنگتن بزرگ‌ترین حامی این سرزمین جزیره‌ای است و مطابق قوانین داخلی، آمریکا موظف است برای تایوان ابزارهای لازم برای دفاع از خود را فراهم کند.

کد خبر 682206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha