کیت جانسون، سرمایه گذار دوج‌کوین، از ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به دلیل ترویج یک طرح هرمی ادعایی برای حمایت از این ارز دیجیتال شکایت کرده است.

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین

به گزارش همشهری آنلاین، جانسون که خود را یک شهروند آمریکایی فریب‌خورده توصیف می‌کند، ماسک را به افزایش قیمت، ارزش بازار و حجم معاملات دوج‌کوین از طریق تبلیغ متهم کرده است.

از آنجایی که دوج‌کوین هیچ ارزش ذاتی و محصولی ندارد، جانسون آن را به یک طرح هرمی تشبیه کرده است.

طبق شکایتی که در یک دادگاه فدرال در منهتن ارائه شده است، ماسک از سال ۲۰۱۹ می‌دانست که دوج‌کوین هیچ ارزشی ندارد، اما این ارز دیجیتال را برای سود بردن از تجارت خود تبلیغ کرده است.

این شکایت می‌افزاید: «ماسک از جایگاه خود به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای بهره‌برداری و دستکاری طرح هرمی دوج‌کوین برای کسب سود، قرار گرفتن در معرض دید و سرگرمی استفاده کرده است.»

جانسون با برجسته کردن نقش ماسک در آنچه که «طرح هرم رمزارز دوج کوین» نامیده می‌شود، توییت‌های او را ارسال کرده است که شامل توئیتی می‌شود که قول می‌دهد شرکت اسپیس‌ایکس دوج‌کوین واقعی را در ماه واقعی قرار دهد.

نه تنها این، جانسون، از خودروساز برقی تسلای ایلان ماسک نیز نام برده است، زیرا او دوج‌کوین را به‌عنوان پرداخت برای محصولات خاص خود می‌پذیرد.

در نتیجه زیان‌هایی که جانسون از سال ۲۰۱۹ به دلیل رفتارها و کارهای ماسک دیده، او از مدیرعامل تسلا ۸۶ میلیارد دلار غرامت درخواست کرده است!

جالب اینجاست که دوج‌کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی و پاسخی کنایه‌آمیز به ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و یک تصویر میم از یک سگ شیبا اینو ایجاد شد.

کد خبر 683872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha