مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین همه سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث موظفند از اول آذر خسارت تصادفات تا سقف 3 میلیون ریال را بدون کروکی و رای دادگاه پرداخت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرشباف ماهریان در جمع خبرنگاران افزود: در صورت توافق رانندگان تصادف کرده با یکدیگر و پذیرش مقصر حادثه از طرف یکی از آنان، بیمه موظف است به آنان خسارت پرداخت کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان این که تا پیش از این فقط یک میلیون ریال بدون کشیدن کروکی پرداخت می‌شد افزود: تلاش می‌کنیم از سال آینده کل مبلغ مشخص شده در کانون جدید بیمه شخص ثالث که یک میلیون و 250 هزار تومان است بدون کروکی و براساس نظر کارشناسان بیمه پرداخت شود.

فرشباف ماهریان با بیان این که برای اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگی لازم صورت گرفته است گفت: سازمان‌های بیمه گر براساس قانون جدید موظفند به اشخاص مراجعه کننده اعتماد و برای بررسی خسارت اقدام کنند و آن را بپردازند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه اضافه کرد: سود صاحبان سهام بیمه‌های مختلف کشور در سال 85 حدود 13 درصد بود و در سال گذشته بیش از 13 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سود حاصل از حق بیمه نیز از 4 درصد سال 85 به 5 درصد در سال 86 افزایش یافت.

فرشباف ماهریان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سرمایه بیمه‌ها را افزایش دهیم گفت: این افزایش سرمایه زمانی محقق خواهد شد که بیمه برای سهامداران سود داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد خودروهای سواری کشور دارای بیمه نامه هستند.

فرشباف ماهریان با بیان اینکه در سال گذشته خسارت مالی و جانی تصادفات کاهش داشت گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین افزایش فرهنگ عمومی نقش مهمی در گسترش فرهنگ بیمه داشته‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران خاطرنشان کرد: دو طرح خروج خودروهای فرسوده و تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها موجب گسترش بیشتر پوشش بیمه خواهد شد.

فرشباف ماهریان افزود: سازمان‌های بیمه گر سال گذشته بیمه 1457 نفر را که فاقد بیمه بودند و توان پرداخت خسارت‌های جانی را نداشته‌ند با هماهنگی قوه قضائیه پرداخت کرده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت:‌ امسال هم 2000 نفر زیرپوشش کامل این نوع پرداخت بیمه که از محل صندوق تامین خسارت‌های جانی است قرار می‌گیرند.

کد خبر 68428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز