مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
۱ نفر

یک خانه تمیز و مرتب به شما و خانواده شما انرژی و طراوت می‌دهد. برای اینکه ظاهر کاملی داشته باشید و خانه خود را کاملا تمیز نگه دارید، توجه به جزئیات در هر گوشه مهم است. در میان تمام مکان‌های خانه شما، پنجره‌ها و به‌ویژه توری پنجره‌ها، مناطقی هستند که بیشتر در معرض آلودگی محیطی و گرد و غبار بیرونی هستند.

image-20220619094348-1.jpeg

به همین دلیل، برای داشتن خانه ای زیبا و سالم، تمیز نگه داشتن پنجره‌ها و به خصوص توری‌های آن از اولویت‌های کلیدی است. ما چند ترفند جدید برای تداوم جریان هوا در خانه شما با وجود توری‌ها داریم.

ابتدا توری‌ها را بشناسید

شاید از دید افراد زیادی توری‌های پنجره و تراس همان توری‌های آلومینیومی هستند که پس از مدتی رنگ و رو رفته می‌شوند و گرد و غبار زیادی می‌گیرند. سال‌هاست که این مدل‌ها تنها مدل توری در بازار بوده و تنوع چندانی برای توری‌های پنجره وجود نداشت. اکنون در سال ۲۰۲۲ هستیم و همه‌چیز در روند تغییر مداوم است. ما نیز باید از این تغییر نهایت استفاده را ببریم و بهترین و راحت‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشیم. برای آشنایی اجمالی در ادامه انواع توری‌ها را به صورت خلاصه معرفی خواهیم کرد تا ابتدا بهترین انتخاب برای نصب انواع توری پنجره را داشته باشید و پس از آن به راحتی به دنبال روش‌های پاکسازی آنها باشید.

چرا باید توری‌ها را تمیز کنیم؟

اهمیت پاکسازی توری‌ها شاید چندان چشمگیر نباشد و شاید سالها به فکر پاک کردن آن نباشید. اگر در آشپزخانه خود یک پنجره مشرف به خیابان داشته باشید، کمی بهتر می‌توانید درک کنید چگونه آلودگی هم از خارج به داخل وارد می‌شود و هم از چربی‌ غذاها به بیرون منتقل می‌شود. اتفاقی که می‌افتد چندان عجیب و پیچیده نیست. تمامی منافذ توری‌ها بسته خواهد شد. روزهایی که غذا می‌پزید، با وجود مکش بالای هود، ممکن است چربی‌ها راه خود را به سایر بخش‌های آشپزخانه پیدا کنند. آنها همه‌جا را در برمی‌گیرند. اگر دوماه آشپزخانه را به حال خود رها کنید ماه سوم خواهید دید چربی‌ها آنقدر عمیق در خورد کاشی و دیوارها فرو رفته‌اند که به سختی پاک می‌شوند. این چربی‌ها توری پنجره آشپزخانه را مسدود می‌کنند. گرد و خاک و آلودگی هوا توری را از بیرون مسدود می‌کنند. تصورش را بکنید تردد هوا چقدر سخت خواهد بود.

  1. توری پلیسه‌ای و تمیز کردن آن

این مدل‌ها جدید، کاربردی و بسیار خاص هستند. اگر شما کمی به فضای هندسی علاقه داشته باشید و دکوراسیون منزل را کمی متفاوت از دیگر افراد چیده باشید این توری‌ها مخصوص شماست. احتمالا این مدل‌ها را دیده‌اید. چیزی شبیه به شال و دامن‌های پلیسه به صورت توری که روی درب تراس یا پنجره‌ها قرار می‌گیرد. توری پلیسه‌ای دارای یک قاب ثابت است و خود توری با حالتی آکاردئونی روی قاب باز و بسته می‌شود. استفاده آسان از این توری‌های دلیل محبوبیت آن در میان مصرف‌کنندگان است، که برای اطلاع از قیمت توری پلیسه ای می‌توانید از لینک کمک بگیرید. پاک کردن و شستشوی این مدل‌ها بسته به نوع توری استفاده شده متفاوت است. توری‌های جنس‌های مختلفی دارند. بعضی از آنها به اندازه‌ای نازک هستند که تنها با یک دستمال خیس می‌توانید آنها را پاک کنید. این مدل‌ها ممکن است پاره یا خراب شود و فرم خود را از دست بدهند. مدهایی که جنس ضخیم و آلومینیومی دارند را به روش‌های راحت‌تری می‌توانید پاک کنید.

  1. توری‌های قدیمی

۴ ترفند جالب برای تمیز کردن توری های پنجره

توری‌های آلومینیومی قدیمی هنوز هم در بعضی خانه‌ها استفاده می‌شود. در واقع آنها را تعویض نشده نگه داشته‌اند و کسی نسبت به تغییر و تعویض آن اقدامی نکرده است. شاید در آن گوشه خانه کسی احساس نیاز برای تغییر توری‌ها نکرده است. در خانه‌های قدیمی این موارد را بیشتر می‌بینید. اگر تنها یکبار انگشتان خود را روی توری بکشید یا لباستان با توری برخورد کند، متوجه میزان آلودگی آن خواهید شد. سال‌ها در معرض نور خورشید، گرمای شدید و گرد و خاک قرار داشتن آن‌ها را بلااستفاده کرده است. اگر بخواهیم صادق باشیم این توری‌های تنها جلوی ورود حشرات را می‌گیرند و در واقع گرد و خاک بیشتری هم به خانه وارد می‌کنند. شستشو با آب خالی برای توری‌های قدیمی چندان کاربردی نیست. باید بتوانید از یک شوینده قوی‌تر کمک بگیرید. اگر توری قابلیت جدا سازی نداشته باشد احتمالا باید آن را درون قاب اصلی بشویید. در صورتی که فکر می‌کنید با این کار خانه شما کثیف خواهد شد از شستشو صرف نظر کرده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید. بی‌شک هزینه آن کمتر از هزینه قالی‌شویی خواهد بود.

  • شستشوی توری‌های قدیمی

اگر می‌توانید از آب و شوینده‌ها در تراس و حیاط خلوت خود بدون نگرانی از آلودگی منزل استفاده کنید، شوینده‌های مختلف را برای این کار استفاده کنید. دامستوس، وایتکس و حتی مایع ظرفشویی را با استفاده از یک سیم روی توری بکشید. احتمالا توری شما مقداری از فرم اولیه خارج خواهد شد. می‌توانید این کار را با کمی ملایمت انجام دهید تا دچار مشکل نشوید و توری شما حالت اصلی خود را حفظ کند. پس از شستشوی توری آب را به وسیله دستمال خیس یا به صورت مستقیم روی توری بگیرید.

  1. شستشوی توری‌های UPVC

۴ ترفند جالب برای تمیز کردن توری های پنجره

اگر به نور، گردش هوا و انرژی منزل اهمیت زیادی می‌دهید توری‌های UPVC را برای منزل خود انتخاب کنید. توری‌هایی با این کیفیت جلوی تردد هوا را نمی‌گیرند. گرد و غبار را جذب نمی‌کنند و نمای بیرون منزل را حفظ می‌کنند. احتمالا توری‌ها را دوست ندارید. آنها جلوی ویو اصلی منزل شما را خواهند گرفت و درختان و نور را کمی محو خواهند کرد. تکنولوژی ساخت این توری‌ها به صورتی است که شما هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. شستشوی آن راحت است و می‌توانید از بخارشوی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. یک توری با کیفیت و کارایی بالا.

  1. توری مگنتی

توری‌های مگنتی را بیشتر در سوپر مارکت‌ها و مغازها دیده‌اید. این مدل‌ها پس از باز کردن به دلیل داشتن مگنت‌های آهنربایی به راحتی بسته می‌شوند. بنابراین جلوی ورود حشرات را خواهند گرفت. جدا از آن اکثر این مدل‌ها از جنس طلق فشورده است. بنابراین چندان نگرانی از بابت تمیزی آن نخواهید داشت. فقط پس از مدتی رنگ‌آنها کمی کدر خواهد شد. اگر می‌خواهید کارایی کولر را بالا ببرید از طلق‌های فشورده استفاده کنید و اگر می‌خواهید تردد هوا را داشته باشید مدل‌های توری را انتخاب کنید.

روش‌های مختلفی برای شستشوی صحیح توری‌های درب و پنجره وجود دارد اما گاهی نیاز به یک متخصص برای کمک به تمیز کردن با روشی صحیح خواهید داشت. در صورتی که فکر می‌کنید نمی‌توانید این کار را با روشی صحیح انجام دهید یک شرکت خدماتی را واسطه کنید تا هزینه اضافه‌ای برای شستشوی سایر قسمت‌های منزل و اطراف توری‌ها نداشته باشید.

نویسنده: سارااقبالی

کد خبر 684345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha