همشهری آنلاین: آخرین نماینده ایران در مسابقات جهانی کاراته جهان از دور مسابقات حذف شد تا ایران با یک برنز به کار خود پایان دهد.

به گزارش ایسنا رضا عزیزی آخرین نماینده‌ی کاراته‌ ایران در آخرین روز از نوزدهمین دوره‌ی پیکارهای جهانی کاراته از دور مسابقات حذف شد. 

عزیزی که پس از دو پیروزی متوالی به مرحله سوم این رقابت‌ها راه یافته بود در این مرحله با نتیجه‌ی یک بر صفر مقابل حریفی از ونزوئلا شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. از آنجا که حریف ونزوئلایی وی در مسابقه‌ی بعدی خود برابر ایتالیا شکست خورد، عزیزی نیز از ادامه‌ مسابقات در گروه بازنده‌ها و کسب مدال برنز بازماند.

به این ترتیب با حذف سعید فرخی، جاسم ویشگاهی، نادر جودت و رضا عزیزی به عنوان چهار کاراته‌کای کومیته انفرادی ایران در روز پایانی مسابقات، پرونده‌ی تیم ملی کاراته ایران در نوزدهمین دوره‌ی پیکارهای جهانی کاراته با کسب تک نشان برنز حسین روحانی در مسابقات وزن 60- کیلوگرم بسته شد.

تیم ملی ایران با وجود آنکه ماه‌های متوالی با فراهم شدن تمامی امکانات لازم اردوهای متعددی را پشت سر گذاشته بود و در عین حال در دو رویداد تدارکاتی آلمان و ترکیه و همچنین اردوی بلژیک شرکت کرده بود، نتوانست انتظارات اهالی کاراته و کارشناسان را برآورده کند.

این در حالی است که پس از آنکه در مسابقات جهانی 2004 مکزیک تیم ملی ایران با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز مهران بهنام‌فر و حسین روحانی در رده‌ی چهاردهم جهان قرار گرفت، یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ کاراته ایران رقم خورد و این بار به نظر می‌رسد با توجه به آنکه در مسابقات جهانی 2006 فنلاند با دو نشان طلا و دو برنز در رده‌ی سوم مردان جهان و پنجم مجموع مردان و زنان قرار گرفته بودیم، نزولی قابل توجه در رنکینگ جهانی عاید ایران شود.

کد خبر 68509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز