گفت و گوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم، سرانجام برجام و مصوبه مجلس برای ساماندهی وضعیت کارکنان دولت مهم‌ترین موضوعاتی هستند که نمایندگان مجلس امروز در توئیت‌های خود به آنها پرداخته‌اند. در ادامه نتیجه حضور وکلای ملت در فضای مجازی را می‌خوانید.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت و خمام در توئیت خود به مساله حضور ایران در جمع کشورهای بریکس و پیمان شانگهای اشاره داشت و با انتشار هشتگ برجام نوشت: «حضور پررنگ ایران در پیمان‌هایی مانند بریکس و شانگهای و تقویت کم‌نظیر ظرفیت‌های منطقه‌ای حاکی از چیدن تخم‌مرغ ها در سبدهای مختلف و کاهش وابستگی اقتصاد به برجام است. غرب این واقعیت را درک کرده و مانند یخ فروشی در ظهر تابستان برای رسیدن به توافق عجله دارد.»

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس و رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه نیز در توئیت خود به گفت و گوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم اشاره داشت و در حساب توئیتری خود نوشت: «سخنان امشب رئیس جمهور بسیار خوب بود. تامین هزینه‌های جاری با انضباط مالی و استفاده از رسوب منابع دستگاه‌ها، بدون تمرکز بر استقراض از بانک مرکزی و در عین حال بازپرداخت ۲۹ هزار میلیارد از اصل و سود اوراق گذشته، از نقاط قوت دولت است. مجلس، حمایت از دولت را تکلیف می‌داند.»

احسان ارکانی، نماینده مردم شهرستان‌های ‌نیشابور و ‌فیروزه و ‌زبرخان در مجلس هم به نکات مطرح شده از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «سخنان امشب رئیس جمهور محترم درخصوص عدم افزایش قیمت نان، دارو و بنزین امیدبخش و نشان‌دهنده درک دقیق و صحیح ایشان از تأثیرگذاری این اقلام در نرخ تورم و وضعیت معیشتی و زندگی مردم است. بنا بر سوابق قبلی آقای رئیسی به نگاه ویژه و حمایت رییس جمهور از اقشار آسیب‌پذیر اطمینان داریم.»

علی بابایی کارنامی، ‌نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و رییس فراکسیون کارگری نیز درباره مصوبه جدید مجلس برای ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «رای بالای نمایندگان مجلس به طرح ساماندهی کارکنان دولت جای امیدواری بسیار دارد. با تلاش همکاران در کمیسیون اجتماعی و بررسی جزییات آن، به زودی شاهد رفع تبعیض و شیوه‌های ناعادلانه بکارگیری نیروها در ادارات و نهادهای دولتی خواهیم بود.»

علی حدادی، ‌نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس هم به همین مصوبه اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «امروز مجلس محترم به اتفاق ۱۹۴ رای موافق به کلیات طرح ساماندهی #استخدام_کارکنان_دولت رای موافق داد.»

مهدی عیسی زاده، رییس  کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم میاندوآب در مجلس یازدهم نیز به مشکلات ناشی از تعدد مدل‌های استخدامی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «دولت و نمایندگان وظیفه دارند، مردم و فرزندان این مردم را به عنوان اولاد دولت تعیین تکلیف کنند و نباید از این موضوع شانه خالی کنیم. از سال ۱۳۶۰ تاکنون دولت‌های وظایف خود را در این زمینه انجام نداده‌اند. دولت می‌بایست همه این برون سپاری‌ها را انجام می‌داد، در برخی دستگاه ها بروکراسی سایه ایجاد شده است و ما امروز ۲۷ مدل استخدام داریم! تعداد نامعلومی از افراد در بخش‌های خصوصی استخدام شده‌اند و بی‌مدیریتی‌هایی انجام شده است. دولت می‌بایست همه این برون سپاری‌ها را انجام می داد، در برخی دستگاه‌ها بروکراسی سایه ایجاد شده است و ما امروز ۲۷ مدل استخدام داریم! تعداد نامعلومی از افراد در بخش‌های خصوصی استخدام شده‌اند و بی‌مدیریتی‌هایی انجام شده است.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس اما درباره سرانجام برجام و ارتباط ایران با کشورهای غربی نوشت. او در توئیتر خود خواستار عذرخواهی غربی‌ها شد و نوشت: «اروپا و بویژه فرانسه به جای توصیه‌های متکبرانه به ایران، باید آمریکا را که پاره کننده متن برجام بود زیر سؤال برند و خود را شماتت کنند که بدعهدی کردند. احیای برجام بدون پوزش طلبی ٥+١ و جبران واقعی خسارات ناشی از عهدشکنی آنها و رفع کامل تحریم‌ها، بی معناست.»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به شایعات مرتبط با اعمال فشار نمایندگان بر وزیر صمت و زیر سئوال بردن شانیت مجلس پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «پیرو انتشار اخباری مبنی بر اعمال فشار چند نماینده بر وزیر صمت جهت تصاحب مدیریت یک شرکت معدنی، به همراه جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار ارجاع موضوع به هیأت نظارت بر نمایندگان و برخورد با خاطیان شدیم. با خطاکاری که ادعای انقلابی‌گری دارد باید شدیدتر برخورد کرد.»

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس هم به برنامه جدید خود برای کمک به استخدام نیروهای مختلف، به مسائل مربوط به پرستاران اشاره داشت و در توئیتر نوشت: «بعد از کمک به استخدام معلمان حق التدریس و نهضتی‌ها و خرید خدمات و استخدام نیروهای ایثارگر؛ استخدام نیروهای شرکتی و کمک به جذب نیروهای طرحی و پرستاران فعال در دوره کرونا؛ از اولویت‌های کاری‌ام در مجلس است. داشتن امنیت شغلی حداقل نیاز یک نیروی جوان در حال خدمت است.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی که روزانه با چند توئیت مختلف در فضای مجازی حضور دارد به مسائل مختلفی اشاره داشت. او در نخستین توئیت خود به مساله نفوذ در فرودگاه بغداد و شهادت سردار سلیمانی اشاره داشت و نوشت: «نفوذ یعنی "طلال ناجی" نفر اول لیست افرادی که ابومهدی قبل از شهادت به عنوان افسران خائن سرویس اطلاعاتی عراق به الکاظمی داده بود و متهم به ارائه اطلاعات سردار سلیمانی به فرودگاه بغداد بشود وابسته نظامی سفارت عراق در انگلیس.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود هم به مساله سفر مسئول سیاست خارجی اروپا به ایران اشاره کرد و نوشت: «سرانجام اقدامات آمریکا برای توقف مذاکرات و عملیات‌های روانی و رسانه‌های عبری و غربی جهت مقصر نمایی ایران و صدور قطعنامه شد سفر "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و اعلام از سر گرفتن مذاکرات. ان‌شاالله متنبه شده باشند.»

وی در سومین توئیت خود هم به گفت و گوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم اشاره داشت و در این باره نوشت: «رئیس جمهور محترم درگفتگوی دیشب بامردم به دو نوع تورم اشاره نمودند، تورم ناشی از اصلاح ارز ترجیحی که ظرف یک مدت کوتاه از بین می‌رود، و تورمی که از استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی و نقدینگی به وجود آمده و تا سال‌ها ماندگار است. دومی بخشی از ارثیه شومی است که از دولت قبل داریم.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد هم به مساله اقتصاد دیجیتال اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: در مقابله با بحران‌ها، شورای‌عالی فضای‌مجازی توانسته نقش خود را بخوبی ایفا و وضعیت مطلوبی ایجاد کند؟ بدعوت اندیشکده حکمرانی شریف و باشگاه تنظیم‌گری در این خصوص با دوستان اهل فن به گفتگو خواهم نشست. باوردارم حکمرانی فضای‌ مجازی درآینده همان حکمرانی در فضای اقتصاد دیجیتال است.

کد خبر 686276

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha