عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: سامانه‌ای باید برای رصد و پایش ساختمان‌های ناایمن ایجاد شود تا پایداری ساختمان‌ها مدام مورد بررسی قرار بگیرد.

ساختمان ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی در رابطه با ساختمان‌های ناایمن گفت: اقدامات اجرایی برای کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن نقطه پایان نخواهد داشت. هر سال و یا هر روز ممکن است به تعداد آمار ساختمان‌های ناایمن افزوده شود یا اینکه تعدادشان کاهش پیدا کند چراکه برخی ساختمان‌ها تخریب، نوسازی و برخی فرسوده می‌شوند.

او در ادامه پیشنهاد داد: سامانه‌ای باید برای رصد و پایش ساختمان‌های ناایمن ایجاد شود تا پایداری ساختمان‌ها مدام مورد بررسی قرار بگیرد. در شورای چهارم اقدام خوبی درباره ایمنی ساختمان‌ها به لحاظ آتش‌سوزی انجام و طرحی هم مطرح شده بود ولی در شورای پنجم به آن توجه نشد. اکنون باید این قضیه دوباره بیان و اجرایی شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: بانک اطلاعاتی درباره ساختمان‌های ناایمن بسیار حائز اهمیت است در حال حاضر خلاء قوانین و نبود متولی مشخص، مشکل‌ساز است. بخشی از امور در این زمینه بر عهده وزارت بهداشت و بخشی بر عهده شهرداری و ... است.  علاوه بر ضرورت ایجاد سامانه، رصد تهیه اطلاعات پایه‌ای نقشه‌ها هم در ایمنی ساختمان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 686399
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha