چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی مقاومت بسیج از توافق بر سر حضور نیرو‌های این سازمان در نیروی دریایی سپاه و کمک به سه برابر شدن توان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به توافقنامه این نیرو با نیروی دریایی سپاه برای انجام عملیات درصورت بروزهرگونه تهدید درخلیج فارس،گفت: نیروی دریایی سپاه با استفاده توانمنمدی‌های نیروی مقاومت در آن واحد وبه دنبال هرتهدیدی می تواند نیروهای خود در خلیج فارس را به سه برابر افزایش دهد.   

حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب روز چهارشنبه 29 آبان در گفت و گو با ایرنا، در تشریح ماموریت‌های جدید بسیج گفت که این نیرو ماموریت یافته است به صورت انفرادی برای نیروی دریایی سپاه نیرو تربیت کرده و در سازمان رزم دریایی سازماندهی داشته باشد تا بتوانند در هر لحظه تصمیم بگیرند، سازمان خود را سه برابر کنند.

طائب تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه تهدید در مرزهای آبی کشور می‌توانیم در دقایق اولیه نیروهای خود را سه برابر کنیم و نیروهای آماده به ارسال بسیج نیز آماده است. علاوه بر این یگان‌های غواصی و سکان‌داری بسیج نیز تربیت شده‌اند که بتوانند به طور مستقل وارد فعالیت شوند.

وی گفت: برای اینکه نیروی دریایی سپاه گسترش یابد ما علاوه بر اینکه گردان‌های ویژه غواصی و دریایی آموزش دیده و ماهر داریم، نیروهای یگان رزم دریایی را در عرصه‌های مختلف غواص، سکاندار، نیروهای رزمی دریایی با توافقنامه‌ای که با نیروی دریایی سپاه داریم، تامین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در اجرای ماموریت‌های تفویض شده موظف هستیم سالانه نیروهای مورد نیاز نیروی دریایی را تامین کنیم.

ماموریت جدید بسیج در خلیج فارس

نیروی مقاومت بسیج این آمادگی را در نیروهای خود ایجاد کرده است که بتواند در صورت هر نوع تهدید به صورت ویژه ماموریت گرفته و یگان‌های خود را وارد رزم کند.

طائب تاکید کرد: امروز بسیج برای نیروی هوایی سپاه، بسیجیان مستعد خلبان، حضور در شبکه پدافند هوایی، شبکه گسترده دیده بانی هوایی و هر نیاز دیگری که نیروی هوایی سپاه به آن دارد را تامین می‌کند. علاوه بر این خود بسیج در سطح پروازی با هواپیماهای فوق سبک سازمان رزم دارد، در تامین نیروهای خلبان و نیازهای نیروی هوایی سپاه نیز برنامه دارد.

فرمانده بسیج خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه دفاع زمینی را با به کارگیری تجهیزات مختلف از جمله توپخانه، موشک و تانک و گردان‌های ویژه هوابرد دارد. در این خصوص با نیروی زمینی نیز برنامه‌های مورد توافق داریم.

وی تصریح کرد: در دوره جدید نیروی زمینی و مقاومت در سطح استان‌ها با فرماندهی واحد کار خود را دنبال می‌کنند و اتصال نیروهای بسیجی به یگان‌های رزم در بهترین وضعیت و تحت فرماندهی واحد کار را دنبال می‌کند.

ماموریت‌های سپاه و نقش بسیج 

فرمانده نیروی مقاومت با تاکید بر اینکه باید ابتدا یک نگاه به ماموریت‌های بسیج و سپاه بیاندازیم، گفت: سپاه و بسیج دو ماموریت دارند. یک دسته از ماموریت‌ها دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است که از اصلی ترین ماموریت‌های سپاه و بسیج است که در قانون اساسی نیز بر این ماموریت تاکید شده است.

وی ادامه داد: دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هم در مقابل تهدید سخت و هم دفاع در مقابل تهدید نیمه سخت است. تهدیدهای امنیتی از نظر ما تهدیدهای نیمه سخت تلقی می‌شود. دفاع در مقابل تهدید نرم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز از جمله ماموریت‌ها است.

وی تاکید کرد: نقش دیگر سپاه و بسیج کمک به عمق بخشی انقلاب اسلامی است که البته در اینجا ما نقش مسوءلیت محوری نداریم، بلکه تنها کمک می‌کنیم تا فرهنگ انقلاب، فرهنگ پایدار شود. سازندگی و محرومیت زدایی، تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی، همگانی کردن مساله ورزش، گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی و موضوعات دیگر در این حوزه می گنجد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: سازمان بسیج در هر دو ماموریت نقش دارد. اگر سپاه پاسداران در حوزه دفاعی و امنیتی مسوءلیت گرفت به طور طبیعی بسیج نیز در آن نقش دارد. بسیج وظیفه دارد نیروهای مورد نیاز یگان‌های رزم را تامین کند. آنچه نقطه قوت ما محسوب می‌شود منابع انسانی ما است. اتصال یگان‌های رزم سپاه به بسیج است که سپاه را از یک سازمان کوچک به فراگیر و بزرگ تبدیل می‌کند.

ساختار جدید بسیج و شکل گیری ارتش 20 میلیونی

در تحقق ارتش 20 میلیونی امروز از نظر آمار و جمعیت توانسته‌ایم در حوزه سازمان بسیج محلات با 7 میلیون و 769 هزار نفر، در حوزه بسیج دانش آموزی با 3 میلیون و 997 هزار و 535 نفر، در سازمان بسیج دانشجویی با 544 هزار و 929 نفر، در بسیج اصناف، ادارات و کارگری با 787 هزار و 622 نفر، در بسیج طلاب و روحانیون با 49 هزار و 671 نفر و جمع زیادی را نیز در بسیج فرهنگیان، اساتید، جامعه پزشکی، مهندسین و ورزشکاران سازماندهی کنیم. در کل  13 میلیون و 639 هزار و 722 نفر در نیروی مقاومت بسیج تا کنون سازماندهی شده‌اند.

طائب گفت: با توجه به آمار کلی برآورد ما این است که علاوه بر تحقق ارتش 20 میلیونی تدبیر مقام معظم رهبری برای فراهم کردن عرصه‌های حضور برای بسیج ده‌ها میلیونی نیز فراهم است و تا پایان برنامه پنجم توسعه می‌توانیم ارتش 20 میلیونی را به طور کامل محقق کنیم.

کد خبر 68807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز