سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

ناصر امانی: در هفته بسیج، این یادگار ارزشمند و جاودانه حضرت امام خمینی(ره)، به جاست تا ما علاقه‌مندان و ارادتمندان آن حضرت و یادگارش یعنی بسیج به این سؤال پاسخ دهیم که نیاز جامعه کنونی ما کدام یک از این 2 است تفکر بسیجی یا تشکل بسیجی؟

قطعا تشکل بسیجی به مثابه ظرف و بستری است که باید تفکر ناب و بدیع بسیجی را در خود جای داده،‌آن را پرورش دهد و حفاظت کند تا امکان انحراف و دست‌اندازی بدخواهان را منتفی و توسعه و گسترش آن را تضمین کند. اگر تشکل بسیجی خاصیت ظرف و بستر بودن را از دست بدهد و خود را به جای مظروف بنشاند آنگاه است که در مقابل تفکر بسیجی قرار می‌گیرد و جای این سؤال را باز می‌کند که در مقام انتخاب باید کدام را برگزید. قطعا و بدون تردید تفکر بسیجی رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود و الا تشکل‌های رسمی و
 با سابقه در کشور حضور داشتند اما کارآمد و بن‌بست شکن نبودند.

این تفکر بسیجی بود که ساختارهای کهنه و قدیمی و وارداتی را در دفاع پشت سرگذاشت و به جوانان دانشجو فرصت داد تا از خط قرمزهای فرضی اصول نبرد کلاسیک عبور کنند و دکترین جهاد را طراحی و اجرا کنند و مجاهدانی همچون شهید باقری، خرازی، کاظمی، کاوه و... را به عنوان الگوی این تفکر معرفی کنند.

تشکل بسیجی باید برای متفکران بسیجی باغ بدون در و مزرعه بدون حصار باشد (مضمون فرمایشات مقام معظم رهبری) و الا خود به حصار و در برای تفکر بسیجی تبدیل خواهد شد.

همه اذعان داریم که جامعه ما به مسئله «مدیریت کارآمد و موثر» به شدت نیازمند است و تفکر بسیجی این ظرفیت را دارد که به عنوان الگوی این مدیریت با ویژگی‌های نو و بدیع نیاز اجتماعی را پاسخ دهد. سازمان‌هایی که با مدیریت تفکر بسیجی دچار تحول، دگرگونی  و کارآمد شده‌اند و توانسته‌اند اعتماد عمومی شهروندان را جلب کنند شایسته حمایت معنوی از طرف تشکل بسیجی هستند تا بتوانند «مدیران بسیجی» را به جامعه معرفی کنند.

کد خبر 69284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز