گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دشمن که تا نزدیکی مرزهای ما خزیده و لانه ساخته و عزم خود را برای هجوم نظامی جزم کرده بود

با محاسبه قدرت دشمن شکن بسیج، همه جرأت و جسارت حمله به خاک کشورمان را از کف داده است.

مرتضی صفاری، طی سخنانی در مراسم صبحگاه کارکنان ستاد این نیرو، افزود: بسیج بزرگ‌ترین عامل بازدارندگی در برابر دشمنان نظام است.

صفاری  تصریح کرد: بسیج در جریان 8 سال دفاع مقدس نجات‌بخش کشور بود، امروز نیز این نیروی مؤمن و متعهد مردمی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، سازندگی و مقاطع حساس و بحرانی عامل نجات بخش کشور است.

50هزار نخبه بسیجی

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تعداد بسیجیان نخبه و اندیشه‌ورز را در سراسر کشور 50 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بسیج برنامه‌های متنوعی برای شناسایی و تربیت نخبگان و افراد دارای استعدادهای ویژه دارد.

به گزارش فارس، حسین طائب در حاشیه همایش تجلیل از نخبگان بسیجی در جمع خبرنگاران، ماموریت بسیج در عرصه علمی را شناسایی نیروهای مستعد بسیجی در زمینه‌های مختلف علمی و در دوره‌های دانش‌آموزی و دانشجویی عنوان کرد و  افزود: برای پیوند دادن نخبگان بسیجی با هدف‌گذاری‌های علمی در کشور و مطابق نقشه جامع علمی کشور، مقرر شده بسیج نیز نقشه‌ای علمی تدوین کند تا سهمی در تربیت نیروهای نخبه داشته باشد.

طائب تاکید کرد: نقشه علمی بسیج منطبق با نقشه جامع علمی کشور خواهد بود و مقدمات آن آماده شده و در سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به وظایف جدیدی که در طرح تحول سپاه به بسیج محول شده است، گفت: یکی از این تحولات اساسی به بحث‌های علمی باز می‌گردد و ما معتقدیم که با توجه به الزامات دهه چهارم انقلاب، بسیج باید در تربیت نیروهای انقلابی در عرصه‌های مختلف نقش مؤثری داشته باشد. 

سخنرانی احمدی‌نژاد در جمع بسیجیان

احمدی‌نژاد در حالی امروز در همایش عزت و پایداری حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد که 15هزار نفر از نیروهای بسیج در قالب یگان‌های مختلف در این مراسم حضور خواهند داشت. علاوه بر رئیس‌جمهوری، محمدعلی جعفری نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 69261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز